مهمانی گردشگران عقاب طلایی در فارس به یک لبخند گرم

«خبر جنوب» نوشت: «با این که اغلب ایرانیان به زبان های خارجی مسلط نیستند اما با دیدن یک گردشگر لبخند می زنند و خوشحال می شوند و با زبان اشاره هم که شده به او خوش آمد می گویند»، این ها را «تیم مونی» یکی از مسافران قطار گردشگری عقاب طلایی در حاشیه بازدیدش از مسجد قاجاری نصیر الملک گفت.

دیروز قطار گردشگری عقاب طلایی با 34 مسافر به فارس رسید و مسافرانش که از 7 کشور جهان بودند با جاذبه های گردشگری و تاریخی این استان آشنا شدند. در جریان بازدید این گردشگران از مسجد نصیر الملک خبرنگاران ما با تنی چند از این گردشگران گفت و گویی داشتند.

مونی، گردشگر استرالیایی با اشاره به این که برای نخستین بار است به ایران و شیراز سفر می کند افزود: «ایرانیان مردمانی میهمان نواز هستند و با آغوش باز پذیرای گردشگران خارجی اند».

این گردشگر که خودش را پزشکی اهل ملبورن (یکی از شهرهای استرالیا ) معرفی کرد با بیان این که هر یک از شهرهای ایران زیبایی های خاص خود را دارد گفت: «با این که در سفر به ایران از شهرهای تاریخی مانند تهران، یزد و کرمان دیدن کردم اما دیدن شهر شیراز و مجموعه جهانی تخت جمشید مرا شگفت زده کرد و باید بدون تردید بگویم که تخت جمشید با شکوه ترین بنای باستانی است که تا کنون دیده ام».

مونی همچنین گفت: «تخت جمشید که قدمتی بیش از 2 هزار و 500 سال دارد یکی از زیبا ترین بناهای تاریخی جهان است و دیدن آن را به همه گردشگران داخلی و خارجی توصیه می کنم».

وی افزود: «به محض ورود به کشورم به دوستان و خانواده ام پیشنهاد می دهم که به ایران به خصوص استان فارس سفر کنند و این همه زیبایی و جذابیت را ببینند و با مردم خون گرم این سرزمین آشنا شوند».

****ایران کشوری امن و زیبا است

در ادامه این گفت و گو «التون ادواردز» یکی دیگر از این گردشگران که اهل کشور استرالیا است هم به خبرنگار ما گفت: «گر چه در اخبار و رسانه های اروپایی همواره از نا امن بودن کشور ایران مطالبی ارایه می شود اما این کشور امن ترین و زیبا ترین کشور جهان است و توصیه می کنم گردشگران برای دیدن این سرزمین بسیار دیدنی به ایران به خصوص شیراز سفر کنند».

وی با تاکید بر این که من در شیراز فقط زیبایی و تاریخ را دیدم افزود: «از لحظه لحظه ورودم در سایت ها و شهرهای تاریخی ایران و همچنین تخت جمشید عکس گرفتم و تصمیم دارم این عکس ها را در فضای مجازی قرار دهم تا همه مردم دنیا به ویژه دوستان و خانواده ام با این سرزمین آشنا شوند».

ادواردز اضافه کرد: «برای دیدن زیبایی های شیراز یک یا چند روز کافی نیست و من قصد دارم دوباره به این شهر سفر کنم اما این بار با خانواده ام می آیم تا آن ها هم تاریخ و فرهنگ و طبیعت را در این شهر ببینند و مانند من لذت ببرند».

****تخت جمشید مرموز ترین و زیبا ترین بنای باستانی دنیا

در ادامه «باربارا انیس» هم به خبر نگار ما گفت: «ایران متفاوت تر از تصورات من بود و اصلا فکر نمی کردم این کشور مرا شگفت زده و به خود وابسته کند».

وی خون گرمی و میهمان نوازی ایرانیان را یکی از ویژگی های ارزشمند مردم ایران دانست و افزود: «زمانی که به دوستان و خانواده ام اطلاع دادم که قصد سفر به ایران را دارم با مخالفت شدید آن ها مواجه شدم زیرا آن ها فکر می کردند به کشوری نا امن سفر می کنم اما من بدون توجه به مخالفت ها به ایران آمدم و در حال حاضر هم افسوس می خورم که چرا زود تر به این سرزمین زیبا با مردمانی مهربان سفر نکرده ام».

این گردشگر استرالیایی گفت: «زمانی که به کشور بازگردم بی شک در مورد زیبایی ها و امنیت و جاذبه های تاریخی این سرزمین به دوستانم می گوییم و آن ها را تشویق می کنم که به این کشور بدون هیچ گونه ترس یا دغدغه ای سفر کنند».

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: «این ینای باستانی یکی از مرموز ترین و زیبا ترین ساختمان های باستانی جهان است که باید تمامی گردشگران آن را بارها و بارها ببینند و امیدوارم در سفر بعدی به این استان بتوانم دورباره این بنای عظیم را ببینم.

«جان چویی» دیگر گردشگر قطار گردشگری عقاب طلایی است که خود را اهل کشور سنگاپور و پزشک معرفی کرد و گفت: «برای نخستین بار است که به شیراز سفر می کنم و از این سفر رضایت کامل دارم چون تاریخ، فرهنگ و تمدن همچنین خون گرمی و میهمان نوازی مردم را یک جا در این شهر دیدم».

وی به بناهای تاریخی و ارزشمند این شهر و همچنین بنای تخت جمشید اشاره کرد و گفت: «تصور این که مردمانی قرن ها قبل بدون تجهیزات مدرن ساختمان سازی امروز توانسته باشند چنین بناهای با شکوهی را بسازند که همچنان هم کاربری خود را حفظ کرده باشد بسیار عجیب است».

چویی ادامه داد: «متاسفانه اطلاعات مردم کشور من نسبت به ایران بسیار اندک است و تنها به اخبار منفی که علیه ایران در رسانه ها منتشر می شود معطوف می گردد و در واقع ما از ایران و زیبایی هایش هیچ چیز نمی دانیم».

****گردشگران با ورود به شیراز احساس آرامش می کنند

«دیوید بردی» دیگر گردشگر این قطار هم به خبرنگار ما گفت: «مردم ایران به خصوص فارسی ها مردمانی مهربان و میهمان نواز هستند و با دیدن گردشگران بسیار خوشحال می شوند که این موضوع نشان دهنده هوش بسیار بالای آن هاست».

این گردشگر استرالیایی افزود: «شهرهای بسیاری از ایران را دیدم اما شیراز با دارا بودن بناهای تاریخی بسیار و باغ های زیبا یکی از شهرهای دیدنی دنیا است و گردشگران با ورود به این شهر احساس راحتی و آرامش می کنند».

به گزارش خبرنگار ما، قطار گردشگری عقاب طلایی که 15 مهر ماه از مرز سرخس وارد ایران شده است روز گذشته به فارس رسید و 34 گردشگر این قطار که از کشور های آمریکا، نیوزلند، استرالیا، سنگاپور، روسیه، آلمان و ایتالیا بودند با جاذبه های گردشگری و تاریخی این استان آشنا شدند.

گردشگران این قطار صبح دیروز از آثار تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم بازدید کردند و پیش از ظهر با اتوبوس به شیراز آمدند و از آثار تاریخی مسجد نصیر الملک، حافظبه و محور زندیه دیدن کردند و شامگاه دیروز نیز شیراز را به مقصد اصفهان ترک کردند.

گردشگران این قطار علاوه بر این که از برخی از جاذبه های دیدنی استان فارس دیدن کردند با سفر به شهرهای مشهد، تهران، کرمان، اصفهان، کاشان، قم، اراک، شوشتر، شوش و گرمسار با جاذبه های گردشگری و تاریخی و طبیعی این شهر ها هم آشنا می شوند.

طبق برنامه ریزی ها این قطار 27 مهر ماه از ایران خارج می شود. همچنین پیش بینی می شود تا پایان سال 97 سه قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایران شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =