ژن خوب واقعی فوتبال/ پدر؛ رئیس جمهور، پسر؛ بازیکن تیم ملی آمریکا

فرزند رییس جمهور و اسطوره فوتبال لیبریا برای تیم ملی ایالات متحده بازی می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژرژ وه آ، مهاجم اهل لیبریای باشگاه های پاریسن ژرمن و آث میلان و تنها بازیکن آفریقایی برنده جایزه توپ طلا، تنها در زمین فوتبال ندرخشیده است. او تلاش کرد در جهان سیاست حضور یابد و پس از چندین سال حضور در سطوح گوناگون مدیریتی در آوریل ۲۰۱۶ برای حضور در انتخابات ۲۰۱۷ لیبریا کاندید شد. او با عملکرد قابل قبول سیاسی خود و البته محبوبیت بی پایانش میان مردم لیبریا، در بیست و نهم ژانویه ۲۰۱۸ و در ۵۱ سالگی به چهارمین رییس جمهور جوان تاریخ قاره آفریقا تبدیل شد. یکی از سه فرزند ژرژ وه آ، تیموتی هجده ساله است، مهاجمی که شاید اگر فرزند ژرژ وه آ نبود، هرگز به این جایگاه دست پیدا نمی کرد.

زندگی در آمریکا
او ۲۲ فوریه ۲۰۰۰ میلادی در نیویورک به دنیا آمد. دوران کودکی وه آ در بروکلین گذشت و سپس به فلوریدا مهاجرت کرد. مادرش او تشویق کرد تا راه ژرژ را ادامه دهد.

حضور در تیم ملی ایالات متحده
نخستین بار در سال ۲۰۱۲، تیموتی وه آ به تیم ملی زیر چهارده سال آمریکا دعوت شد. او در تیم های ملی زیر ۱۵ سال درخشید و در ترکیب زیر ۱۷ سال ایالات متحده شش گل در چهارده مسابقه به ثمر رساند. در نهایت در سال ۲۰۱۸ به نخستین بازیکن متولد قرن ۲۱ تیم ملی آمریکا تبدیل شد. او در می ۲۰۱۸ نخستین گل ملی اش را مقابل بولیوی به ثمر رساند.

تیموتی وه آ

تجربه باشگاهی
او در سال ۲۰۱۳ به آکادمی باشگاه فوتبال نیویورک ردبولز پیوست. عملکرد قابل قبول تیموتی وه آ نظر باشگاه هایی همچون چلسی را برانگیخت اما او در نهایت راهی آکادمی پاریسن ژرمن شد. در نخستین حضور تیموت در ترکیب اصلی آکادمی پاریسن ژرمن، سه گل به ثمر رساند.
او در جولای ۲۰۱۷ نخستین قرارداد حرفه ای خود را با پاریسن ژرمن امضا کرد. نخستین حضور او در پیراهن تیم نخست پاریسن ژرمن، یک سال به طول انجامید تا در مقابل تروا به میدان برود. نخستین گل او برای پاریسن ژرمن در تابستان ۲۰۱۸ رقم خورد، زمانی که او یکی از چهار گل تیمش به موناکو را به ثمر رساند.
توماس توخل درباره تیموتی وه آ گفت: «او تیم را درک می کند، سبک بازی، نوع حملات و نقشه ما را فهمیده است. سرعت بالایی دارد و توپ را به خوبی مدیریت می کند.»
اما سرمربی سابق دورتموند، فرصت بیشتری برای پیشرفت به تیموتی خواهد داد: «او استعداد فوق العاده ای دارد اما تا زمانی که بیشتر تمرین نکند، جایگاهش در تیم را به دست نمی آورد.»
به نظر می رسد فرزند ژرژ وه آ، اگرچه به خوبی از نفوذ پدر قدرتمندش استفاده کرده اما میراث بزرگی از او به ارث برده است. نبوغ تیموتی وه آ با قدرت نام پدرش ترکیب شده و ستاره ای نو ظهور را به فوتبال اروپا معرفی کرده است‌. اما پرسش اساسی این است؛ اگر او در تیم ملی لیبریا بازی می کرد، تا چه میزان موفق بود؟
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =