اروپا فوتبال همه قاره‌ها را تحریم کرد!

یوفا تورنمنتی جدید به نام لیگ ملت‌های اروپا را ترتیب داده که برگزاری این تورنمنت تحولاتی در بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایجاد می‌کند.

عرفان حاج‌بابایی: جدید ترین ابتکار اتحادیه فوتبال اروپا برای تزریق شور و هیجان به فوتبال این قاره، ساماندهی و راه اندازی تورنمنتی جدید به نام لیگ ملت های اروپاست.
این تورنمت که اولین دوره آن مدتی است آغاز شده، در حد فاصل رقابت های جام جهانی و یورو برگزار خواهد شد و قهرمانان هر سطح آن جواز حضور در رقابت های جام ملت های اروپا را کسب خواهند کرد.
این مسابقات اما چندان جنبه جدی و رقابتی به صورت آنچه در مسابقات مقدماتی جام جهانی یا یورو وجود دارد، پیدا نکرده است و دلیل آن هم این است که این بازی ها صرفا جانشین بازی های دوستانه جسته گریخته ای شده است که تیم های اروپایی در فیفادی برگزار می کردند.
لیگ ملت های اروپا با ورودش به تقویم بازی های ملی اروپایی ها در روزهای فیفا، علاوه بر ایجاد هیجان و جذابیت برای بازی های ملی، به بازی های تدارکاتی اروپایی ها هم نظم و سامان خاصی بخشیده به گونه ای که تیم های قاره سبز همواره و در سطوح مختلف در مقابل هم به میدان می روند و آمادگی خود را برای رقابت های مهم تر حفظ خواهند کرد.
این مورد اما هرچقدر هم که برای خود صاحبان این تورنمنت خوب و مفید باشد، برای سایر کشورها از دیگر قاره ها اصلا خبر خوبی نیست زیرا دیگر عملا در روزهای فیفا به آن صورت شانسی برای بازی کردن با تیم های قدرتمند اروپایی ندارند.
ساکنان قاره سبز با این برنامه ریزی دقیق عملا برای خود چشم اندازی طراحی کرده اند که نتیجه ای جز پیشرفت برای آن ها ندارد و بدون تردید بخشی از این چشم انداز با بایکوت آسیایی ها،آفریقایی ها و اهالی قاره آمریکا محقق خواهد شد.
اروپایی ها دیگر به این راحتی ها حاضر به بازی با دیگران نخواهند شد و بهانه شان دقیقا تقویم پر و فشرده لیگ ملت ها خواهد بود. مگر اینکه بتوانند به اندازه کافی از بازی های دوستانه با سایرین درآمدزایی داشته باشند که این هم در نهایت برای آن ها سودآور خواهد بود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =