ایران نوشت: 48 درصد بزهکاران اینترنتی استان گیلان تحصیلات ارشد دارند.

سرهنگ ایرج محمدخانی - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان - با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در نیمه نخست امسال 48 درصد بزهکاران اینترنتی استان تحصیلات عالی داشته‌اند و 45 درصد این جرایم نیز در پیام‌‌رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است. همچنین در نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار جرایم فضای مجازی در این استان حدود 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی هتک حیثیت، نشر اکاذیب، برداشت اینترنتی از حساب بانکی اشخاص، سرقت، کلاهبرداری‌‌های مرتبط با رایانه، قماربازی، مزاحمت اینترنتی، تهدید و اخاذی را از جمله مهم‌ترین جرایم اینترنتی در شش ماهه نخست امسال دانست.
وی در مورد شناسایی و تحویل مجرمان به دستگاه قضایی استان نیز عنوان کرد:‌ در نیمه نخست امسال 57 درصد پرونده‌های حوزه پلیس فتا گیلان با تلاش کارآگاهان این حوزه به شناسایی مجرمان و تحویل آنان به مقام‌های قضایی استان ختم شد که 43 درصد این مجرمان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی میانگین سنی بزهکاران اینترنتی دستگیر شده در گیلان را بین 18 تا 35 سال ذکر کرد و اظهار داشت:‌ در شش ماهه نخست امسال هتک حیثیت و نشر اکاذیب از عمده‌ترین جرایم سایبری بوده است که مجرمان آنها توسط کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا گیلان شناسایی شده‌اند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =