همایش " مدیریت بهینه مصرف برق ویژه بسیج اصناف" به همت پایگاه بسیج نور شرکت توزیع برق استان و حوزه مقاومت بسیج اهل بیت (ع) اصناف شهرستان سمنان به اجرا درآمد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش به نقش اساسی اصناف در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت :در بین اقشار مختلف جامعه ، اصناف نقش مهمی را در اصلاح الگوی مصرف داشته و می توانند الگوی مناسبی برای سایرین باشند .
مهندس سید محمد موسوی زاده با عنوان اینکه تغییر رفتار مصرفی یک امر زمان بَر است افزود : مدیریت مصرف منابع انرژی را می باید از خودمان شروع کرده و این فرهنگ را در جامعه تعمیم دهیم .

وی با ابراز این که در حال حاضر مصرف برق از تولید آن پیشی گرفته یادآور شد : در صورتی که مدیریت مصرف سمت تقاضا رعایت نگردد ، خاموشی های ناخواسته به مشترکین اعمال خواهد شد .
مهندس موسوی زاده با بیان این که شدت مصرف انرژی در ایران 4/4 برابر دنیا است تصریح کرد : یک درصد جمعیت دنیا را داریم و دو درصد انرژی جهان را مصرف می کنیم .
وی با اظهار این که رشد پیک بار انرژی الکتریکی استان نقطه به نقطه سال 97 نسبت به سال 96 ، از 403 مگاوات به 447 مگاوات رسیده خاطرنشان کرد : این میزان حدود 11 درصد رشد را نشان می دهد و متوسط رشد بار الکتریکی در دنیا از صفر تا سه درصد می باشد .
وی اضافه کرد : آموزش و آگاه سازی ، مدیریت صحیح بر زمان مصرف دستگاه ها و تجهیزات ، انتخاب صحیح و مناسب تجهیزات برقی ، مدیریت بار و ممیزی انرژی ، بهینه سازی و اصلاح سیستم های تاسیساتی موجود و بهره گیری از شرایط اقلیمی برای کاهش مصرف انرژی ، به عنوان مهم ترین راه های بهینه سازی انرژی درتاسیسات است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =