مهر نوشت: وزیر بهداشت گفت: انتخاب رشته رتبه‌های برتر در آزمون دستیاری نشان می‌دهد که اختلاف درآمد عامل اصلی رشته‌های پولساز است.

سیدحسن هاشمی امروز در مراسم تقدیر از رتبه های برتر چهل و پنجمین آزمون دستیاری پزشکی افزود: اینکه در میان ۱۰ نفر اول رتبه های برتر آزمون دستیاری بیشترشان رشته رادیولوژی را انتخاب کردند نشان می دهد رشته های پولساز مورد اقبال داوطلبان است و از سوی دیگر نشان می دهد که ما در زمینه هدایت دانشجویان به سایر رشته ها چندان خوب عمل نکرده ایم.

او گفت: اتفاقی که می افتد این است که اختلاف درآمد در انتخاب رشته ها تاثیر دارد و این اتفاق هم در زمان کنکور برای رشته های تجربی و هم در مقاطع بالاتر برای رشته های تخصصی رخ داده و افراد فکر می کنند زندگی راحت تری پیش رو خواهند داشت.

وزیر بهداشت یادآور شد: آزمون دستیاری یکی از سخت ترین آزمون های علمی کشور است و رقابت خیلی شدیدی شاید حتی بیشتر از کنکور در آن وجود دارد.

او با توجه به حساسیت بالای آزمون دستیاری و تضمین امنیت آن گفت: دوره دستیاری دوره ای بسیار سخت اما شیرین است.

او با اشاره به اینکه برخی رشته های تحصیلی تخصصی مقاطعی بالاتر از تخصص ندارند، گفت: برخی از رشته ها مانند رادیولوژی، فلوشیپ یا فوق تخصص ندارند و بسیاری از افرادی که این رشته را انتخاب می کنند، آخرین مقطع تحصیلی خود را می گذرانند.

هاشمی به برگزیدگان آزمون دستیاری توصیه کرد که در رشته خود بهترین متخصص شده و انسان مفیدی برای جامعه خود باشند.

او با اشاره به خاطره ای از زمان انتخاب رشته تحصیلی خود گفت: من در زمان جنگ در آزمون دستیاری شرکت کردم و در آن زمان می توانستیم دو انتخاب داشته باشیم که ابتدا جراحی و بعد چشم را انتخاب کردم.

او افزود: در دوران تحصیل اساتید به این نتیجه رسیدند که من در رشته چشم موفق تر هستم و در آن زمان سه نفر برای رشته چشم می خواستند که تنها یک نفر شرکت کننده بود.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =