مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: اکنون بیش ازهر زمان دیگر مسئولان محترم کشور بر حمایت از صنعت و تولید صادرات محور تأکید می‌کنند؛ اولویت بندی تأمین نیازهای شرکت و حمایت بیشتر از شرکت‌های سازندۀ داخلی برای بومی سازی بخش بیشتری از اقلام مورد نیاز شرکت از بهترین راهکارهای مقابله با تحریم هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام سبحانی در جلسۀ کمیتۀ مدیریت شرکت، پس از استماع گزارش‌های معاونان و مدیران بخشها و نواحی فولاد مبارکه گفت: اکنون بیش ازهر زمان دیگر مسئولان محترم کشور بر حمایت از صنعت و تولید صادرات محور تأکید می‌کنند؛ از این رو با توجه به فشار تحریم‌ها و برنامه‌هایی که دشمنان برای ضربه وارد کردن به اقتصاد کشور دارند، ضروری است تا برای پیشگیری از توقف خطوط تولید اقدامات و تدابیر لازم در نظر گرفته شود.

وی اولویت بندی تأمین نیازهای شرکت و حمایت بیشتر از شرکت‌های سازندۀ داخلی برای بومی سازی بخش بیشتری از اقلام مورد نیاز شرکت را از بهترین راهکارهای مقابله با تحریم ها دانست و گفت: بازنگری درخواستها یکی از این اقدامات است؛ چراکه ممکن است تأمین برخی درخواست‌های خرید در حال حاضر ضرورت چندانی نداشته باشد. به همین منظور کمیته های ارزیابی باید بهترین تصمیمات را بگیرند تا خرید بهینه صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در همین خصوص افزود: واحدهای مهندسی معکوس و بومی سازی باید فعالیتهای خود را دو چندان کنند و با همکاری شرکتهای سازندۀ داخلی درزمینۀ بومی سازی و در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات سازنده تری انجام دهند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا حد ممکن تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور را بومی سازی کنیم.

وی ادامه داد: باید به خاطر داشته باشیم اگرچه ممکن است برخی اقلام بومی سازی شده در مراحل اولیه از کیفیت لازم برخوردار نباشند، اما باید به سازندگان راهکار و امید داد تا انشاءالله در ادامه با توانمند شدن آنها از وارد شدن هرگونه خسارت احتمالی به صنعت فولاد کشور پیشگیری کنیم.

وی افزود: به هراندازه که در بومی سازی به توفیقات بیشتری دست یابیم، نه تنها اعتماد و خودباوری را نزد شرکتهای سازنده افزایش داده ایم، بلکه در کاهش هزینه ها و ایجاد شغل برای جوانان کشور و در نتیجه برای تحکیم خانواده ها گامهای مؤثری برداشته ایم.

 سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت گردش شغلی نیروی انسانی در شرکت تصریح کرد: وقتی کارکنان در پستهای مختلف صاحب تجربه شوند، به مرور نیروی انسانی زبده و مسلط به همۀ امور مرتبط در شرکت تربیت می شود و نتیجۀ کار درنهایت این می شود که بعد از مدتی افرادی باتجربه در بیشتر زمینه ها، نه تنها برای شرکت، بلکه برای کشور آماده شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه همواره در برابر مشتریان خود متعهد و پاسخگو بوده و هست، گفت: اکنون در زنجیرۀ تولید فولاد مبارکه از معدن تا انواع ورق‌های فولادی وجود دارد؛ بنابراین باید همواره در تمامی حلقه های این زنجیره بهینه سازی داشته باشیم و بهتر از گذشته پاسخگوی بازار باشیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =