۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

ایسنا نوشت: شهرهای سوئیسی و آسیایی در صدر گران ترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند.

به گزارش بلومبرگ، طبق شاخص بهای مصرفی و درآمدهای معرفی شده توسط بانک " یو بی اس"، سوئیس گران ترین کشور جهان از نظر هزینه‌های مواد غذایی محسوب می شود. گران ترین شهرهای جهان بر اساس مشخصه‌هایی چون قیمت کالاها و خدمات مختلف، میزان درآمد افراد، قدرت خرید و ساعات کاری مورد نیاز برای برطرف کردن نیازهای اولیه رتبه بندی شده‌اند.

در حالی که قیمت مواد غذایی در ژنو از سایر شهرهای جهان بیشتر است، ساکنان این شهر در بین ۷۷ شهر حاضر در این مطالعه بالاترین میزان درآمد را داشته‌اند. این شهر فرانسوی زبان مرکز بانکداری خصوصی، تجاری و میزبان سازمان‌های بین‌المللی چون دفتر اروپایی سازمان ملل، بانک جهانی و صلیب سرخ است.

زوریخ نیز یکی دیگر از شهرهای سوئیسی است که در صدر فهرست به چشم می خورد. این شهر آلمانی زبان هزینه های خدماتی بالایی دارد: در هیچ کجای جهان به اندازه زوریخ لازم نیست برای رفتن به آرایشگاه یا خشک شویی و نظافت منزل پول بپردازید.

با وجود این هزینه های سرسام آور، ساکنان کشور ۸ میلیونی سوئیس بیشترین رضایت را از کیفیت زندگی خود در بین کشورهای مورد تحقیق دارند. ۸ میلیون سوئیسی از دستمزدهای بالا، واحد پول ملی بسیار قوی، ثبات مثال زدنی اقتصادی و سیستم حمل و نقل و زیرساختی بسیار نیرومند رضایت دارند.

به گفته این گزارش، ۱۰ شهر گران جهان در سال ۲۰۱۸ عبارت اند از:

۱-زوریخ-سوئیس

۲-ژنو-سوئیس

۳-اسلو-نروژ

۴-کپن هاگن-دانمارک

۵-نیویورک-آمریکا

۶-توکیو-ژاپن

۷-میلان-ایتالیا

۸-لندن-انگلیس

۹-شیکاگو-آمریکا

۱۰-هلسینکی-فنلاند

با این حال درصورت در نظر گرفتن درآمدها نتایج مختلف خواهد بود: در زوریخ با ۳۸.۲ ساعت کار کردن می‌توان یک گوشی آیفون خرید ولی برای خرید همین آیفون در آفریقای جنوبی باید تقریبا ۸ برابر بیشتر ( ۲۹۱.۹) ساعت کار کرد.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    1 0
    تو ایران باید 3 ماه کار کنی تا یه گوشی ایفون بگیری 38 ساعت کجا 3 ماه کجا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    1 0
    با فرض مثال اخر که زدید چینشتان کلا غلطه زوریخ پس بسیار ارزان است
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    1 0
    اشتباه حساب کردن نسبت به درآمد تهران گرانترین شهر دنیاست.شما با حدود سه ماه کار کردن میتوانید گوشی آیفون بخرید . در حدود ۵۱۰ ساعت کار