جنجال قهرمان تکواندو جهان پس از رانندگی در حالت مستی

تسنیم نوشت:رانندگی قهرمان جهان پس از مصرف مشروبات الکلی جنجال به پا کرد.

"آه ریوم لی"، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم تیم ملی بانوان کره‌جنوبی به مسابقات گرندپری چین تایپه بعد از مشخص شدن رانندگی این قهرمان در حالت مستی با واکنش مردم این کشور مواجه شده است.

لی که در حال حاضر در جایگاه دوم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد و ماه گذشته نیز در مسابقات تکواندو بازی های آسیایی اندونزی به مدال نقره دست یافت. لی که در تعقیب «جید جونز» تکواندو پرآوازه بریتانیایی برای رسیدن به صدر رنکینگ فدراسیون جهانی است در کارنامه خود مدال طلای مسابقات قهرمانی جهانی در سال 2017 و مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را دارد.

لی 6 شهریورماه بعد از استفاده از نوشیدنی‌های الکی، به همراه دوستان خود در حال بازگشت به خانه بود اما از سوی پلیس محلی کره‌جنوبی بازداشت شد. پس از آزمایش خون یکی از بهترین تکواندوکاران وزن 57- کیلوگرم وجود الکل در خون او تایید شد.اتفاقی که با واکنش مردم کشور کره‌جنوبی روبرو شده است و آنها خواستار اخراج این بازیکن از همراهی تیم ملی کره‌جنوبی نیز شدند.

پس از این اتفاق یکی از مسئولان اتحادیه تکواندو کره‌جنوبی اعلام کرد: پس از اعلام رنکینگ ماه جولای المپیک ، لی و 14 بازیکن دیگر تیم ملی کره‌جنوبی در جمع 32 نفر برتر اوزان مختلف قرار داشتند و به همین دلیل در مسابقات گرندپری چین تایپه ثبت‌نام کردند. با توجه به اینکه عدم حضور غیر موجه ورزشکاران پس از ثبت‌نام در مسابقات گرندپری با محرومیت از سوی فدراسیون جهانی روبرو خواهد شد، اتحادیه تکواندو کره‌جنوبی ممانعتی با حضور این بازیکن در این مسابقات نخواهد داشت، اما قراراست لی در قالب یک ورزشکار مستقل و با هزینه شخصی در چین تایپه حضور داشته باشد.

این مسئول اتحادیه تکواندو کره‌جنوبی در خصوص محرومیت لی گفت: تا این لحظه محرومیتی برای لی در نظر گرفته نشده است و تنها از حضور لی در مرکز تمرین ملی تکواندو کره‌جنوبی کنار گذاشته شده است.

همچنین بعد از این اتفاق برخی از منتقدان لی از دولت کره‌جنوبی درخواست کردند به دلیل عدم رعایت انضباط از سوی این ورزشکار پاداش کسب دستاوردهای او برای تیم ملی کره‌جنوبی به او پرداخت نشود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =