تسنیم نوشت: جنگنده‌های ارتش و سپاه فردا برای شرکت در رژه مشترک نیروهای مسلح در بندرعباس، از پایگاه‌های مختلفی در جنوب کشور به پرواز درمی‌آیند.

امیر سرتیپ دوم خلبان سخاوت عشایری فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی در حاشیه دومین تمرین رژه هوایی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس ضمن تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: نیروی هوایی در کنار تمامی قوای مسلح کشور آماده جانفشانی در راه امنیت کشور تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی در خصوص رژه هوایی 31 شهریور ماه بیان داشت: 39 فروند هواپیما و 32 فروند بالگرد در این رزمایش شرکت خواهند کرد که بیش از نیمی از هواپیماها، جنگنده می باشند و در دو سطح سرعت بالا و سرعت پایین طراحی شده که هواپیماهای جنگنده از پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی و هواپیمای بال ثابت و بالگردها از پایگاه هوادریا تیک آف می کنند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی در ادامه افزود: پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس، پایگاه شهید یاسینی بوشهر و پایگاه هوایی شهید برادران دل حامد چابهار از جمله پایگاه هایی هستند که از نهاجا و پایگاه هوافضای سپاه از شیراز و هوادریای نداجا مستقر در بندرعباس در این رژه حضور دارند.

امیر عشایری در خصوص خود کفایی پایگاه شهید عبدالکریمی عنوان کرد: پایگاه نهم شکاری  همانند دیگر پایگاه های نیروی هوایی از وضعیت عملیاتی بسیارخوبی برخوردار است و بحمدالله این پایگاه در بخش تعمیر، نگهداری و راه اندازی شبیه سازها  به خودکفایی و خود اتکایی رسیده است .

فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی آمریکایی ها ایران را ترک می‌کردند مدعی بودند که نیروی هوایی ایران دو ماه بدون دردسر پرواز خواهد داشت و بعد از شش ماه کارایی خود را از دست می‌دهد، ولی ما شاهد این هستیم که نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران نه تنها از کار نیفتاد بلکه بهتر از قبل در 8 سال دفاع مقدس جنگ را اداره کرد و برتری هوایی خود را به دشمن بعثی و به دنیا به اثبات رساند و بعد از دفاع مقدس، در تمامی رزمایش ها، آموزش ها و رژه ها ماموریت خود را به نحو احسن انجام داد و امروز نیروی هوایی توانمند تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد، بیان داشت: ما هیچ چشم داشتی به هیچ کشوری نخواهیم داشت و کشورهای منطقه بدانند که برگزاری هرگونه رژه در ایران با پیام صلح و دوستی همراه است.

امیر عشایری همدلی و هم افزایی بین نیروهای مسلح و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا را رمز موفقیت در منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: با عنایت به فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای هم افزایی در بین نیروهای مسلح این مهم در اولویت اهداف ما قرار دارد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانند 8 سال دفاع مقدس ید واحدی برای مقابله با هرگونه تهدیدی بر علیه کشورمان هستند.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس در پایان با اشاره به جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت :رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان جامعه بازگو شود؛ تا جوانان امروز ما با این روحیه ایثارگری آشنایی پیدا کنند.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =