مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور اهمیت حفظ و صیانت از آثار تاریخی در استان ۲ سرای بازار تاریخی اردبیل مرمت می‌شود که در این زمینه برنامه‌های لازم تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نادر فلاحی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مرمت بازار تاریخی اردبیل اظهار داشت: به منظور اهمیت حفظ و صیانت از آثار تاریخی در استان 2 سرای بازار تاریخی اردبیل امام جمعه و حاجی یوسف مرمت می‌شود که در این زمینه برنامه‌های لازم تدوین شده است.

وی با اشاره به این که از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های تاریخی و گردشگری استفاده می‌شود بیان کرد: بی‌شک غفلت از این مسئله می‌تواند با اتمام پروژه‌های اجرایی در تضاد باشد که به همین منظور نیاز است از تمام توان و تلاش خود برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کرده و به دنبال مرمت و احیای بناهای تاریخی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای طرح مرمت سرای وکیل نیز جزو اولویت اساسی ما است و در این زمینه با تخصیص اعتبارات برنامه‌های ساماندهی و محوطه‌سازی در حال تحقق است که امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم شاهد اتمام این پروژه‌ها باشیم.

فلاحی تصریح کرد: استمرار در اجرای آثار شاخص معماری استان در حال حاضر جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما است که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم عملیات مرمت و احیای بخش‌های مختلف این پروژه را در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام رسانده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

نادر فلاحی

وی اظهار کرد: باید با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف و قابلیت‌های بالقوه استان آن طور که باید و شاید می‌تواند زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند و در حفظ و صیانت از آثار تاریخی نقش مهمی ایفا کند استفاده کنیم تا مشکلات و موانع موجود در راستای حفظ تمدن و پیشینه تاریخی استان برطرف شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =