بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های عمرانی سقز

دکتر نمکی معاون علمی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و هیات همراه به دعوت نماینده سقز و بانه در مجلس از برخی طرح های عمرانی از جمله: بیمارستان جدیدالاحداث و دانشکده علوم و فنون سقز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، در این بازدید که امام جمعه، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، سرپرست فرمانداری شهردار و معاونان، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه حضور داشتند، دکتر نمکی پس از توضیحات پیمانکار پروژه بیمارستان 235 تختخوابی سقز، با بیان اینکه این پروژه یکی از نیازهای اساسی منطقه است، گفت: اعتبارات موردنیاز طرح را تامین می کنیم و لازمست پیمانکار با جدیت پروژه را به اتمام برساند.
وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پروژه حسب اعلام پیمانکار، از مجری طرح خواست عملیات عمرانی را تا دی ماه امسال به اتمام برساند تا از دی ماه به بعد بعنوان بیمارستان منطقه ای بتواند به مردم خدمات درمانی تخصصی ارائه دهد.

سپس مهندس محسن بیگلری نماینده سقز و بانه هم با اشاره به جایگاه منطقه ای و جمعیت شهرستان سقز تسریع در بهره برداری از این بیمارستان را حائز اهمیت خواند و خواستار راه اندازی مرکز شیمی درمانی برای خدمات دهی به بیماران سرطانی در سقز شد.
وی افزود: لازمست اعتبارات به موقع اختصاص و پیمانکاران همت لازم را بنمایند، لذا تعیین زمان برای افتتاح شاید زیاد مناسب نباشد.
مهندس بیگلری در جمع خبرنگاران در مورد فرودگاه سقز نیز گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای تکمیل ترمینال و باند فرودگاه سقز 310 میلیارد ریال هزینه می کند.
نماینده سقز و بانه افزود: مناقصه احداث ترمینال و ساختمان جانبی آن در پایان سال گذشته انجام شد و شرکت چهل چشمه سقز بعنوان برنده مزایده با تجهیز کارگاه، عملیات احداث را شروع کرده است.
بیگلری افزود: مناقصه تکمیل باند و سطوح پروازی این فرودگاه نیز هفته گذشته در سایت منتشر شد و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد، لذا از پیمانکاران منطقه می خواهیم که در این مناقصه شرکت و به ساخت فرودگاه کمک نمایند.
در ادامه این هیات از روند احداث دانشکده علوم و فنون سقز وابسته به دانشگاه کردستان بازدید نمودند.
دکتر نمکی وعده مساعد داد جلسه ای را با حضور مسئولان وزارت علوم و بهداشت برگزار نمایند تا با اختصاص اعتبارات لازم زمینه پیشرفت طرح را فراهم شود.
وی افزود: ساخت این دانشگاه جهت تامین و تربیت نیروهای متخصص متناسب با نیاز منطقه امری ضروری است.
وی جایگاه منطقه ای، تاریخی و فرهنگی سقز را حائز اهمیت خواند و بر تسریع در اجرایی طرح های عمرانی و توسعه این شهرستان تاکید نمود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =