ایسنا نوشت: بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه‌ای روسی تاکید کرد: بحث، مذاکره یا گفت‌وگو با دشمن یا هر فرد دیگری طبعا مثمر ثمر خواهد بود اما در شرایطی که از زمان اولین مذاکره با آمریکا در سال ۱۹۷۴ ما در هیچ موضوعی با آنها به چیزی دست نیافته‌ایم صحبت با آمریکایی‌ها اتلاف وقت است.

بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه "NTV" روسیه تاکید کرد: مشکل با روسای جمهوری آمریکا این است که آنها تحت تاثیر گروه‌های لابی، رسانه‌های اصلی، شرکت‌های بزرگ، موسسات مالی، شرکت‌های نفت و اسلحه‌سازی و غیره هستند.

وی در این گفت‌وگو که بخش‌هایی از آن در صفحه ریاست‌جمهوری سوریه منتشر شده، گفت: آنها نمی‌توانند چیزی را بگویند که ما دوست داریم بشنویم اما آنها عکس آنچه ما تمایل داریم، انجام خواهند داد. این وضعیت کنونی است که بدتر هم می‌شود و ترامپ نمونه بارز آن است. 

رئیس‌جمهوری سوریه خاطرنشان کرد، گفت‌وگو با آمریکایی‌ها و بحث کردن با آنها در حال حاضر بدون هیچ دلیلی و بدون هیچ نتیجه‌ای تنها اتلاف وقت است.

وی افزود: گفت‌وگو با آمریکایی‌ها به صرف اینکه آنها آمریکایی‌ هستند ما را خوشحال نمی‌کند. ما آماده مذاکره با هر طرفی هستیم که بحث با آن نتیجه داشته باشد. تصور نمی‌کنم سیاست آمریکا در آینده مورد نظر هم تغییری کند.

شبکه ان تی وی روسیه متن کامل مصاحبه را فردا (یکشنبه) منتشر می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =