تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت:‌ وزرای دارایی کشورهای اروپایی نتوانستند از فرصت گفتگو با استفان مانچین، وزیر خزانه داری آمریکا برای تحت فشار قرار دادن این کشور در بالی اندونزی استفاده کنند.

تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت از معاهده اتمی ایران و نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا ضربه دیگری خورد چون وزرای دارایی کشورهای اروپایی نتوانستند از فرصت گفتگو با استفان مانچین، وزیر خزانه داری آمریکا برای تحت فشار قرار دادن این کشور استفاده کنند.

اتحادیه اروپا و ایران

اتحادیه اروپا و ایران

چندین کشور اروپایی در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در بالی اندونزی ، به دنبال شفاف‌سازی طرح آمریکا برای مسدود کردن سیستم مالی ایران بودند ولی وزرای دارایی فرانسه ، اسپانیا ، بلژیک ، ایرلند و پرتغال درگیر سیاست های داخلی کشورشان بوده اند و به این اجلاس نیامدند.

درعوض والدیس دمبروسکیس،کمیسر اتحادیه اروپا قصد دارد در جلسه ای با مانچین در این مورد گفتگو کند. وزیر داریی آلمان هم که در این اجلاس حضور دارد قصد ندارد نشستی دو به دو با همتای آمریکایی اش داشته باشد.

اتحادیه اروپا، چین و روسیه از طرح ترامپ سرپیچی کرده و به معامله با ایران ادامه می دهند.

تلاش‌های فرانسه و آلمان برای ادامه تجارت با ایران-در راستای حمایت از معاهده اتمی 2015-به خاطر تهدیدهای آمریکا برای قرار دادن شرکت‌ها و بانک‌های متخلف در لیست سیاه، ناموفق بوده است.با توجه به اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد یک مکانیزم خاص برای ادامه داد و ستد اقتصادی با ایران است ولی جزئیات این طرح هنوز مبهم مانده است.

فرانسه به دنبال این است که مشخص شود آیا این تحریم ها بر سیستم پرداخت اروپایی سوییفت و بانک های اقتصادی در ایران تاثیر می گذارد یا نه. ولی وزیر دارایی فرانسه برونو لومیر مجبور شد سفر خود را به اندونزی به خاطر تغییر کابینه دولت رئیس‌جمهور امانوئل لغو کند.

همچنین مسائل داخلی باعث شد وزرای اقتصاد پرتغال، هلند و اسپانیا هم در کشورشان بمانند.

فرانسه، آلمان و انگلیس به همراه مقامات اتحادیه اروپا بر روی ابزارهای مالی و تجاری کار می‌کنند تا به ایران نشان دهند حتی پس از تصمیم ترامپ برای عقب‌نشینی از معاهده اتمی، هنوز هم مایل به حفظ کانال های تجاری با این کشور هستند. روسیه و چین تصمیم خود برای حمایت از این معاهده را اعلام کرده‌اند.

دولت فرانسه اعلام کرده بود که نیاز به یک مکانیزم مالی جایگزین است تا یورو را به عنوان یک ارز بین المللی قوی‌تر معرفی و وابستگی معاملات جهانی را به دلار آمریکا کم کند.

 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =