باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دولت دونالد ترامپ قصد دارد روز پنجشنبه به تمامی تلفن‌های همراه فعال در این کشور پیامک هشدار ارسال کند.

به گزارش ایندیپندنت، دولت آمریکا در تلاش برای آزمایش یک سامانه هشدار است که به شهروندان این کشور در زمان وقوع شرایط اضطراری اخطار می‌دهد.

ترامپ

بر اساس بیانیه سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا، روز پنجشنبه تلفن‌های همراه شهروندان آمریکایی صدایی بلند تولید خواهند کرد و به طور خاص می‌لرزند.

تیتر این پیام «هشدار از سوی ریاست جمهوری» است. در ادامه این پیام خواهد آمد: «این آزمایش سامانه هشدار اضطراری بی‌سیم ملی است. نیازی به انجام اقدامی وجود ندارد.» همچنین گفته می‌شود دارندگان تلفن‌های همراه نمی‌توانند دریافت این پیامک را لغو کنند.


باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 2016 قانونی را به امضا رساند که به موجب آن، سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا مسئول ایجاد سامانه‌ای شد که با استفاده از آن، رئیس جمهور آمریکا بتواند در شرایط اضطراری به تلفن‌های همراه شهروندان این کشور پیام ارسال کند.

رئیس جمهور مسئول تصمیم‌گیری درباره زمان ارسال این پیام‌های هشدار سراسری است. سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا از زمان ایجاد یک سامانه بی‌سیم اضطراری در سال 2012 تاکنون، بیش از 36 هزار پیامک هشدار به کاربران ارسال کرده است. این پیام‌ها، اخطار درباره بلایای طبیعی، شرایط نامساعد جوی و اطلاعیه‌ها درباره کودکان گمشده را شامل می‌شود.

دارندگان تلفن‌های همراه در آمریکا قادر به لغو دریافت اینگونه پیام‌های اضطراری هستند. با این حال، تاکنون دستور ریاست جمهوری هرگز از طریق این سامانه به شهروندان آمریکا ارسال نشده است.

بر اساس بیانیه این نهاد، ارسال آزمایشی این پیام ممکن است در صورتی که روز پنجشنبه رویداد خاصی صورت دهد و یا شرایط جوی در آن هنگام نامساعد باشد، به روز 3 اکتبر موکول شود. هم اکنون بخش‌هایی از آمریکا درگیر توفان فلورانس شده است. این توفان در ایالت‌های کارولینای آمریکا جان دستکم 8 نفر را گرفته است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =