محمدرضا داورنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید که بازنشسته نیست و کارمند وزارت ورزش و جوانان است.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا داورنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بعد از پایان انتخابات فدراسیون اسکواش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا بازنشسته است یا خیر؟ گفت‌: بازنشسته ام مگر؟ من سال 79 از سپاه به سازمان تربیت ‌بدنی وقت منتقل شده ام و در حال‌ حاضر نیز کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم. در حال‌ حاضر بحث این مطرح است که تعدادی از روسای فدراسیون ها حکم بازنشستگی دارند. برخی چهار ، پنج سال و برخی دیگر نیز هفت ، هشت سال از بازنشستگی شان گذشته است و از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: از طرفی به دلیل بحث ایثارگری اجازه شرکت در انتخابات را داشته‌اند که البته خیلی از آنها در ورزش کشور نیز موثر بوده‌اند. قبلا کسانی که لیسانس داشتند تا سن 60 سالگی و کسانی که فوق لیسانس به بالا داشتند با درخواست سازمان مربوطه می‌توانستند به خدمتشان ادامه‌ دهند. اما هم اکنون کسانی که با استفاده از قانون ایثارگری کار می‌کنند و کسانی که 50 درصد جانبازی به بالا را ندارند و سه سال اسارت را ندارند و یا خانواده‌ شهدا هم نیستند دیگر این شروط را ندارند و باید طی یک فرصت دو ماهه که در قانون نیز مشخص شده است مسئولیت خود را به فرد دیگری واگذار کنند.

داورزنی همچنین گفت: وزارت ورزش و جوانان در حال‌ بررسی است که اقدامات لازم را برای اجرای این قانون انجام دهد. هم روسای فدراسیون‌ها و هم کسانی که به نوعی از منابع دولتی در فدراسیون‌ها استفاده می‌کنند همانند دبیر و یا خزانه دار جزو این قانون می‌شوند. وزارت ورزش و جوانان همانند دیگر سازمان‌ها از این قانون حمایت می‌کند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ درباره جدایی کارلوس کی‌روش از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، گفت‌: فدراسیون فوتبال با کی‌روش تا پایان جام ملت‌های به تفاهم رسیده است. فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی بحث‌های مطرح شده باشد. گاها برخی از صحبت‌هایی که به ما و دولت مربوط نمی‌شود مطرح می‌شود، اما باید این را بگویم که تصمیم گیری این مسائل بر عهده فدراسیون فوتبال است و ما نیز از تصمیمات آنها حمایت می‌کنیم. نه تنها در بحث کارلوس کی‌روش ،‌ بلکه در همه بخش‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در کنار فدراسیون است و از تصمیمات آنها حمایت می‌کند. در بحث تعیین کادرها نیز در هر رده‌ای دخالتی نمی‌کنیم و تنها آنها را رصد می‌کنیم. مسئولیت کار با فدراسیون است و باید پاسخگوی تصمیماتش باشد.

وی در ادامه‌ در خصوص بازنشستگی مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، گفت‌: نهادی که باید درصد جانبازی تاج را بررسی کند سازمان بنیاد جانبازان است و وزارت ورزش و جوانان نیست. هر وقت بنیاد جانبازان و ایثارگران برگه ای در این خصوص به ما بدهد که درصد جانبازی ایشان چقدر است، ملاک ما نیز همان خواهد بود و از این 10 ــ 12 فدراسیونی که روسای بازنشسته دارند طی این دو ماه بررسی‌ها صورت می‌گیرد. در خصوص رییس فدراسیون فوتبال نیز هر گاه بنیاد جانبازان و ایثارگران آن را اعلام کند ملاک ما نیز همان خواهد بود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیونها در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: معدل کاروان، معدل خوبی بوده است و نشان می‌دهد که کار خوبی صورت گرفته است. امروز (دوشنبه) جلسه‌ فدراسیون‌ها را داریم که عملکرد کلی آنها ارائه خواهد شد. سرپرست کاروان و کمیته ملی المپیک نیز گزارش می‌دهند. در مورد برخی از بحث‌ها نیز احساسی و عاطفی نمی‌شود برخورد کرد. وقتی راجع‌ به رشته‌ای صحبت می‌کنیم باید تجزیه و تحلیل کاملی انجام شود و متناسب با ظرفیتی که یک رشته می‌توانست نتیجه‌ بگیرد بررسی انجام شود. مجموعا همه فدراسیون‌ها خوب بودند و در برخی از رشته‌ها انتظارات بیشتر و در برخی دیگر از رشته‌ها کمتر بوده است، اما چون مدال بیشتر بود و همچنین اگر پنچاک سیلات را کنار بگذاریم همان رده پنجمی را کسب کرده‌ایم. برخی از رشته‌ها نیز حقشان طلا بود که نتوانستند آن را دریافت کنند. مهدی زاده در کاراته این گونه بود. پیش‌بینی روی 25 تا 26 مدال طلا بود که این امر محقق نشد. اما عملکرد بچه‌ها در بازی‌های آسیایی خوب بود. چشم بر هم بزنیم المپیک 2020 توکیو و بازی‌های آسیایی بعدی فرا می رسند. تلاش وزارت ورزش و جوانان در کنار فدراسیون‌ها بر طرف کردن نقاط ضعف و فراهم کردن امکانات و شرایط اردوها است تا علی‌رغم مشکلات و مسائل ارزی که پیش آمده، سربلند باشیم و تیم‌ها را برای آن رویدادهای مهم آماده کنیم. با توجه به مسائل اقتصادی اجرای برنامه‌ها با مشکلاتی مواجه شده است که با عنایت دولت و حمایت وزیر و صالحی امیری تلاش خواهیم کرد در روند آماده سازی تیم‌ها و کسب سهمیه المپیک مشکلی پیش نیاید.

او در پاسخ به این سوال که آیا در هیات رییسه باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز فردی اضافه می‌شود یا خیر، گفت‌: این سوال را از سلطانی فر بپرسید، اما تا جایی که من اطلاع دارم، قانون منع به کارگیری بازنشستگی شامل حال آنها نیز می‌شود و بنابراین باید تغییراتی انجام شود.

داورزنی همچنین درباره بازنشستگی محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت‌: آن قدر که اطلاع دارم محمدیان زودتر از موعد درخواست بازنشستگی داده است که در این صورت ممکن است که اعاده به خدمت بگیرد و به کار خود باز گردد که این را باید دیوان عدالت اداری تصمیم گیری کند که در این صورت مشکلی وجود ندارد.


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =