میزان نوشت: مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: در روز طبیعت با توجه به بارش رگباری مراقب توقف در کنار رودخانه ها باشید.

حسین درخشان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی برای فردا در برخی نقاط کشور پیش بینی بارش های رگباری را کرده است بهتر است هموطنان در این استان ها از توقف در کنار رودخانه ها خودداری کنند. همچنین بهتر است در این روز مراقب کودکان خود در کنار رودها باشند تا با ورود به حریم آب برای آنها اتفاق ناگواری رخ ندهد.

او ادامه داد: هموطنان پس از انجام تفریح در طبیعت و به هنگام بازگشت خود مراقب باشند تا آثار تخریبی مانند زباله یا صدمه به جنگل را از خود برجای نگذاشته و در صورتی که در جنگل حضور دارند با ریختن آب روی آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند. همچنین زباله های خود را از داخل طبیعت خارج و درون سطل های زباله قرار دهند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: هموطنانی که به دامن طبیعت می روند حتما با خود آب آشامیدنی همراه داشته باشند و از خوردن آب رودخانه ها و چشمه ها خودداری کنند.

درخشان از رانندگان خواست با توجه به تلاقی موج بازگشت مسافران و حضور هموطنان در مناطق اطراف شهر، به دلیل ترافیک های سنگین ایجاد شده باک خودرو خود را پر کنند.

او با بیان اینکه فردا تمامی تیم های امدادی در آماده باش هستند، گفت: در صورتی که برای هریک از هموطنان مشکلی به وجود آمد با شماره تلفن های 125 آتش نشانی، 115 اورژانس و 112 هلال احمر برای امدادرسانی تماس بگیرند.

۴۷۲۳۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =