ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای خطاب به آمریکا اعلام کرد: بجای تهدید موشکی به وضع اسف بار شهر رقه رسیدگی کند که براثر بمباران هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به شدت تخریب شده است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که مسکو از اخبار جعلی مبنی بر حمله شیمیایی به شهر دوما و نیز فاجعه انسانی در شهر رقه نگران است.

در بیانیه آمده است: غرب بجای تهدید موشکی باید به وضعیت فاجعه بار رقه رسیدگی کند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به جعلی خواندن اخبار مبنی بر حمله شیمیایی به رقه گفته است: وضعیت مشابهی در سال 2015 در حلب گزارش شده بود و مقام های سازمان جهانی بهداشت زنگ خطر شرایط سنگین انسانی را به صدا درآورده بودند.
بیانیه می گوید: اما بعدا (پس از آزادی از اشغال تروریست ها) انبارهای پر از داروهای خارجی ازجمله تحویل شده از طریق سازمان بهداشت جهانی در شهر حلب یافت شد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: در شرایط کنونی در شهر دوما اقدامات برای خارج سازی جنگجویان از شهر به پایان می رسد.
در بیانیه امده است: بیش از 20 هزار جنگجو تاکنون از شهر دوما خارج شده و هیچ درگیری رخ نداده است.
«برای تامین امنیت شهر دوما واحدهای پلیس نظامی روسیه در این شهر مستقر می شود. علاوه بر آن شرایط برای حرکت سه کاروان انسانی سازمان ملل به این شهر فراهم شده و طرف روسی هم 500 تن مواد غذایی به دوما منتقل کرده است.»

در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است: در این شرایط اقدام تحریک آمیز انجام گرفته تا حکومت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی متهم شود.

وزارت دفاع روسیه می گوید: تروریست ها چند بار صحنه سازی حمله شیمیایی را تمرین کرده بودند که افکار عمومی از آن اطلاع یافته بود و تاکنون چند انبار حاوی مواد شیمیایی سمی هم از تروریست ها به دست آمده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را درباره واکنش به حمله شیمیایی دوما اعلام خواهد کرد.

به نوشته رویترز، براساس گمانه زنی های کارشناسان، حملات تلافی جویانه ازسوی آمریکا و شرکایش در صورت وقوع تاسیساتی را هدف قرار خواهد داد که به این حمله شیمیایی ادعایی ارتباط داده شده اند.

در همین حال ناو موشک انداز آمریکایی دونالد کوک به سواحل سوریه نزدیک شده است و ناو پورتر نیز در روزهای آینده وارد دریای مدیترانه خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =