استاندار مازندران، گفت: تعهد تولید کننده و عرضه کننده و پاسخگویی شفاف، شرط اصلی بقاء و دوام کسب و کار و ارتقاء و ماندگاری تولید است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در گفتگوی تلفنی با رادیو گفتگو سراسری، با اشاره به اهمیت اعتماد سازی در ایجاد برند و نشان تجاری، یاد آور شد: اعتماد سازی مساله مهمی است که ریشه در تعهد تولید کننده، عرضه کننده و میزان پاسخگویی آن به مصرف کننده است.

استاندار، دست یابی به اعتماد در بازار را در گرو تدوام و بقا در تولید و کسب و کار دانست و خاطر نشان ساخت: بقاء و دوام کسب و کار و ارتقاء و ماندگاری تولید از ضروریات است.

اسلامی، پشتیبانی و گسترش محصولات واحدهای تولیدی نام آور، صادرات محور و دارای بقا و دوام در تولید را از جمله سیاست های دولت در مازندارن برشمرد و گفت: گسترش سهم بازار محصولات مختلف خصوصا محصولات باغی با سازماندهی تشکل ها برای شناسایی تولیدات برتر و سورتینگ مطلوب بمنظور ورورد به بازار صادراتی با برند مشترک بویژه بازارهای حوزه دریای خزر از دیگر جهت گیری های مهم استان است تا با تداوم تولید و حضور و بقا در بازار صادرات، این نشان را رونق دهند.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان در سال در محصولات مختلف در برنامه اقتصاد مقاومتی، افزود: مشوق های صادراتی که در قانون برای تسهیل گری پیش بینی شده است که برای صادر کنندگان ممتاز درخواست کرده ایم که خوشبختانه؛ صادر کنندگان سال 96 در اسفند ماه سال گذشته مشوق ها را دریافت کرده اند و مجموعا این هدف گذاری، مشوق ها و برندسازی در جهت این است که تولید مازاد بر جذب بازار داخلی را صادر کنیم و بازار پایداری برای این محصولات پیدا کنیم.

استاندار با اشاره به این که سعی نمودیم با ارایه تسهیلات، خدمات گمرکی و قرنطینه سیار، روان سازی و تسهیل گری لازم برای صادرات محصولات تولید کنندگان در حجم بالا صورت گیرد، خاطر نشان ساخت: با عضویت ایران در اورآسیا که پیگیری ها، مذاکرات و توافقات آن صورت گرفته است، موانع تعرفه ترجیحی نیز در آینده بر طرف می شود.

وی، با بیان این که تقاضای صادرات به بازارهای هدفِ بزرگ نظیر روسیه در تیراژ بالاست و با تیراژهای پایین نمی توان این بازار ها را فتح نمود و در آن پابرجا ماند، گفت: نکته حائز اهمیت این است که این محصولات که متناسب با ذائقه بازارهای هدف است را تحت یک نشان و بصورت یکپارچه صادر کنیم تا پاسخگوی حجم مورد تقاضای بازار باشد و این فرآیند باید تکرار شود و تداوم داشته باشد و اعتماد بوجود بیاورد.

استاندار، با اشاره به این که در تلاشیم تا تولیدات کیفی دارای قدرت رقابت و ماندگاری در بازار هدف را ساماندهی کنیم، افزود: باید مالکیت ها و تولیدات خرد در استان را با هم جمع کنیم تا در مقیاس بزرگ در یک بسته برای صادرات قرار گیرد و در این راستا از تشکل ها خواستیم تا به میدان بیایند و این مجموعه را بصورت یکپارچه در مدار صادرات پیوسته قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =