سفیر جمهوری چک در همدان: در حال رایزنی هستیم تا صنعت اتومبیل سازی را وارد ایران کنیم

سفیر جمهوری چک در همدان گفت: فعالیت صدها شرکت ایرانی نزدیک و مرتبط با صنعت خودروسازی، می‌تواند با ورود خودروسازی چک، در رونق کسب و کار تولید کنندگان این صنعت در ایران موثر باشد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ سواتوپلک چومبا، سفیر جمهوری چک در ایران، در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان گفت: جمهوری چک در صنعت ساخت اتومبیل بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: با ورود ماشین‌آلات نساجی و سایر ماشین‌آلات صنعتی از جمهوری چک به ایران، می‌توانیم قرارداد های قدیمی را از نو با ایران احیاء کنیم.

چومبا با اعلام اینکه ماشین‌آلات قدرتمندی برای معادن در جمهوری چک تولید می شود، خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌ها در ایران فعال هستند و بسیاری نیز آماده سرمایه گذاری در ایران هستند.

سفیر جمهوری چک در ادامه با اشاره به اینکه همدان را در مقصد گردشگری کشورمان وارد خواهیم کرد، افزود: خوشحالم که به شهر ابن‌سینا آمده ام، من از کودکی مطالب زیادی راجع به بوعلی سینا خوانده‌ام و از جذابیت‌های غار علیصدر شنیده ام بنابراین از سفرم به همدان بسیار خرسندم.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم، رابطه میان صنعت گردشگری و صنعت و تجارت ایران و جمهوری چک را برقرار کنیم.

چومبا با بیان اینکه یکی از وظایف سفارت ما در ایران پشتیبانی از روابط اقتصادی و تجاری است، ابراز کرد: همان‌گونه که سفیر و نماینده جمهوری چک در ایران هستم، می‌توانم سفیر و نماینده ایران در کشور خود نیز باشم.

وی با بیان اینکه خوشحال هستم که نام جمهوری چک در ایران خوش نام است، اظهار داشت: از سال 1920 تا کنون میان ایران و چک اسلواکی سابق رابطه و تعامل وجود داشته و پس از تجزیه آن بازهم این تعامل برقرار است.

سفیر کشور جمهوری چک، گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی جمهوری چک برای انجام فعالیت‌های زیربنایی به ایران آمدند و با توجه به اینکه چک اسلواکی چهارمین کشور صنعتی دنیاست بنابراین ماشین آلات صنعتی زیادی را به ایران صادر کرده است.

چومبا با بیان اینکه کشور ما تجهیزات نظامی زیادی به ایران فرستاده است، ابراز کرد: علاوه بر آن بسیاری از ملزومات خانگی مانند انواع کریستال و لوازم لوستر به ایران وارد شده است.

سفیر جمهوری چک گفت: ما پیگیر یک ارتباط میان دو کشور و اتاق بازرگانی هستیم تا کارهای ارزی و اعتباری را انجام دهیم.

چومبا تصریح کرد: ما تا زمانی که به آنچه می خواهیم نرسیم، کارها را متوقف نمی‌کنیم و آنچه برای همدان سودمند است برای این استان به ارمغان خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما عدم پشتیبانی سیستم بانکی بین المللی است، گفت: ارزهای بین المللی نیز از دیگر مشکلات مااست بنابراین به دنبال گذر و جهش از مشکلات هستیم.

سفیر جمهوری چک گفت: تجار ایرانی بسیار ماهر هستند و می‌دانند که در شرایط سخت چگونه تجارت خود را به سرانجام برسانند.

چومبا با بیان اینکه در این دو روزی که در همدان بودم اطلاعات کلی در خصوص آن به دست آوردم، افزود: با این استان باید بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم در مورد توسعه تجاری آن تصمیمات بیشتری بگیریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =