ایلنا نوشت: دبیر مجمع نمایندگان تهران با بیان این‌که انتقادها نسبت به انفعال این مجمع و شورای ۵۱ نفره امید در جریان استعفای شهردار پایتخت را قبول ندارد و مقصر اصلی در این ماجرا را شخص نجفی دانست.

محسن علیجانی زمانی در واکنش به انتقادها نسبت به انفعال نمایندگان تهران درمورد استعفای نجفی نیز گفت: در بحث استعفا معتقدیم این شخص شهردار تهران بود که باید مشکلات خود را در شورای امید یا شورای راهبردی مطرح می‌کرد اما آقای نجفی نه‌تنها مشکلات خود را با مجمع نمایندگان درمیان نگذاشت، بلکه حتی برای استعفا با اعضای شورای شهر تهران هم مشورت نکرد.

وی در پاسخ به علت این رفتار ازسوی شهردار مستعفی تهران گفت: این تشخیص آقای نجفی بود؛ اگر پیش از استعفا با شورای شهر مشورت می‌کرد و علت اصلی را با اعضای شورای شهر درمیان می‌گذاشت، قطعاً اعضای شورا می‌توانستند موثرتر باشند. وقتی نجفی بدون مشورت با شورای شهر استعفا داد، دیگر نمی‌توانست به خواست شورای شهر استعفای خود را پس بگیرد و بماند.

دبیر مجمع نمایندگان تهران همچنین تاکید کرد: آقای نجفی همچنین می‌توانست با اعضا و رییس مجمع نمایندگان تهران نیز مشورت کند. نجفی می‌توانست با عارف مشورت کند اما چنین نکرد و علتش را باید از خود او بپرسید. معتقدم مقصر خود نجفی بود؛ آقای نجفی باید شورای شهر و مجمع نمایندگان را به کمک می‌گرفت اما چنین نکرد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نظر شورای ۵۱ نفره امید می‌تواند در تصمیم‌گیری عارف موثر باشد، گفت: البته این شورا به‌لحاظ جایگاه حقوقی حائز اهمیت است و طبیعتاً اگر همه شورای ۵۱ نفره چنین درخواستی را از عارف داشته باشند و همزمان بزرگان جریان اصلاحات نیز به این نتیجه برسند که حضور عارف در شهرداری مناسب است، بعید می‌دانم آقای عارف نپذیرد اما همان‌طور که گفتم شخصاً موافق این تصمیم نیستم.به‌طور مشخص هم با حضور عارف در شهرداری تهران و مهم‌تر از آن، با این‌که شهرداری پایتخت تبدیل به سکوی ریاست‌جمهوری شود، مخالف هستم. درخواست ما این است که دوستان در شورای شهر، شهردار انتخاب کنند، نه رییس‌جمهور!

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =