استاندار لرستان در آیین کلنگ‌زنی آبیاری تحت فشار باغات انجیر سیاه روستای زیودار، به سرانجام رساندن و افتتاح پروژه‌های پمپاژ آب‌های استان را از برنامه‌های کلیدی استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا قصد داریم تعداد زیادی از این طرح‌ها که در شهرستان پلدختر قرار دارند را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی بر لزوم بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز اولین ایستگاه از این مجموعه به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: خوشبختانه اینجا منطقه خوبی است و باغاتی که از قبل ایجاد شده‌اند توجیه اقتصادی دارند.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه مردم منطقه پای کار هستند و به خوبی از فرصت‌ها استفاده می‌کنند، گفت: امروز بحث انتقال آب پروژه به بهره‌برداری رسید و بخش توزیع نیز که به روش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است کلنگ‌رنی شد به طوری‌که قرار است سازمان جهاد کشاورزی تا تیر جاری آن را به نتیجه برساند و مردم بتوانند با بهره‌وری آب، محصول بیشتری را تولید کنند.

استاندار لرستان به آخرین وضعیت کارخانه آهک هیدراته پلدختر نیز اشاره کرد و بیان داشت: قرار بود این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ایمیدرو اجرایی شود که سرمایه‌گذار آن نتوانست خوب عمل کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های نماینده این شهرستان از طریق وزارت صنعت و ایمیدرو قرار است خود این شرکت کار را آغاز کرده و انجام بدهد و زمانی‌که از پیشرفت مناسبی برخوردار شد شریک انتخاب کند.

دکتر خادمی اظهار داشت: آخرین اخباری که دریافت کردیم این بود که بحث دیوارکشی محوطه توسط ایمیدرو آغاز شده و امیدواریم کار آن انجام شود.

مدیر ارشد لرستان با اشاره به اینکه تعیین زمان اجرایی شدن طرح کار سختی است، تصریح کرد: بخشی از این موضوع به انتخاب شریک و تقسیم‌بندی کار بستگی دارد برای همین نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد.

وی پل ابراهیم‌آباد معمولان را نیز از پروژه‌های مهم استان دانست و افزود: کار اجرایی آن شروع شده و در ادامه افزود: در بازدیدی که سال گذشته به عمل آمد قرار شد اعتبارات به صورت کامل به آن اختصاص پیدا کند و هم‌اکنون صددرصد اعتبار تخصیص یافته و منابع هم دارد؛ این پروژه جزو طرح‌هایی است که قرار است پیمانکار بیاید و کار را شروع کند.

دکتر خادمی ابراز امیدواری کرد: این پروژه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

لازم به ذکر است: در حاشیه این مراسم دانش‌آموز ابتدایی ساکن این روستا توسط استاندار به عنوان ناظر پروژه تعیین شد و او موظف است به صورت هفتگی روند اجرایی شدن طرح و آخرین وضعیت آن را به دکتر خادمی اطلاع‌رسانی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =