جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مردان سپاه از روزی که لباس سبز جهاد را به تن کردند، یک لحظه هم آن را از تن بیرون نکردند و سپر بلای امت اسلام شدند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با بیان اینکه الهامات دلنشین و جذاب امام حسین(ع) پس از ۱۴۰۰ سال باعث شد که امام بزرگ انقلاب اسلامی بر اساس آن مفاهیم زیبا، سرشت وجود یک نهاد نیرومند بنام سپاه را با آن شکل دهد، تصریح کرد: سپاه امروز در عاشورای سال ۶۱ هجری شکل گرفت. به همین دلیل است که مردان این سپاه از روزی که لباس سبز جهاد را به تن کردند، یک لحظه هم آن را از تن بیرون نکردند و سپر بلای امت اسلام شدند.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری‎ها بخوانید:

* وارد چهل سالگی یک انقلاب بزرگ شده ایم که از نهضت عاشورای حسینی امتداد یافته است و در اولین گام های خود بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر را شکست داد و بر سیطره آمریکا برای همیشه خاتمه داد و حاکمیت ارزش های اسلام، عزت، شرف و کرامت را برای مردم به ارمغان آورد.

* معجزه ذهنی امام در شکل گیری سپاه تجلی یافت. اما از همان روزهای اول انقلاب تمام مستکبران از همه سناریو ها و ابزارهای قدیمی و نوین استفاده کردند تا دوباره به تاریخ این ملت بازگردند و ملت ایران را تسلیم کنند. ملت ایران به برکت رهبری امام عزیز و رهبر جانباز و بزرگوارش و حضور قدرتمند نیروهای مسلح در مقابل همه صحنه پردازی ها ایستاد و مقاومت کرد.

* توطئه های استکبار دارای چند مشخصه بارز هستند. اولین مشخصه این توطئه ها طراحی توسط آمریکای جنایتکار بود. دومین مشخصه این بود که همه این سناریوها برای تسلیم ملت ما طراحی شده بود و همه این دسیسه ها ابعادی جهانی داشت و ملت ایران را در قلب جنگ هایی جهانی با ماهیت های مختلف درگیر می کرد. همه این ها نابرابرترین مخاطرات و جنگ هایی بود که در قرون گذشته بر یک ملت تحمیل می شد. نمونه بارز آن تحمیل یک جنگ هشت ساله بود که بزرگترین و طولانی ترین جنگ در قرن بیستم بود. این جنگ یک ملت مستقل و حقیقت طلب را در برابر یک جهان قدرت به هم پیوسته قرار می داد و تصور آنها این بود که ملت ایران تسلیم خواهند شد امام جوانان همه استعداد خویش را برای دفاع از حریم ولایت به صحنه آوردند و در نهایت غیرت این جوانان مانند خورشیدی در میدان درخشید.

* از جنگ آموختیم که باید راه های غلبه دشمن بر خود را ببندیم. برای همین امروز نیروهای مسلح ما قد کشیده اند و فرزندان شما در دریا با شناورهایشان دل دریا را می شکافند و تمام پهنه دریا زیر چشمان آنها در حال رصد است. دیدیم وقتی تفنگداران آمریکایی چند کیلومتری وارد آب های ما شدند چگونه در برابر غیرت فرزندان ملت ایران کرنش کردند.

* از همان روزهای اولیه انقلاب، همه مستکبران علیه سپاه صف کشیدند، از همه سناریوها و ابزارهای قدیمی و نوین استفاده کردند تا به تاریخ این ملت بازگردند، انقلابش را با شکست مواجه و ملت را تسلیم کنند تا سیطره خویش را بر جهان اسلام بگسترانند اما ملت ایران به برکت رهبر‌ی‌های امام و رهبر جانباز و بزرگوارش و حضور همه نیروهای مسلح قدرتمندش در صحنه ایستاد و در برابر همه سناریوها مقاومت کرد. کودتای نظامی را با شکست مواجه کرد، خدا شن‌ها را فرستاد و طبس شکست استثنایی را برای آمریکا رقم زد.

* {با اشاره به نقش سپاه، بسیج و ارتش در ایستادگی در برابر توطئه‌ها} بزرگترین و خطرناک‌ترین سیاست‌های غرب را در کشور دفن کردیم و سرانجام استقلال این کشور همانند خورشیدی درخشید. ما پیروز شدیم و قدرت‌های بزرگ سرخورده شدند، ائتلاف آلمان، انگلیس شوروی عربستان کویت و سایر قدرت‌ها در یک ائتلاف عملی اما نانوشته در برابر این ملت قرار گرفتند اما چیزی جز شکست ارمغان راه‌شان نشد.

* به دشمنان ایران می‎گویم که دست‌ها روی ماشه است و موشک‌ها آماده‌اند، هر لحظه دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند آنها شلیک می‌شوند. کار آنها را قبلا دیده‌اید و دشمنان این قدرت عظیم را به رسمیت شناخته‌اند. بسیج آماده است تا هر دشمنی را به خاک،‌ خاک مذلت بکشانند. فرزندان ملت در مناطق دور دست، پنجه در پنجه دشمنان در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ از عزت مسلمانان دفاع می‌کنند. آنان دشمنان را حیرت زده کرده‌اند.

* آمریکایی‌ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد و سیاستی ندارد. وقتی عملیات می‌کنند چون به یک راهبرد و استراتژی مرتبط نیست، عملیات خنده‌دار مانند عملیاتی چند روز گذشته انجام می‌دهند.

* ما راه غلبه بر دشمنان را آموخته‌ایم. می‌توانیم منافع حیاتی دشمنان در هر نقطه دلخواه‌مان مورد هدف قرار دهیم. دشمن این حقایق را می‌داند. آنها ما را تحریم اقتصادی کردند اما باز هم جوانان این سرزمین به صحنه آمدند. آنها به دنبال ایران ضعیف و منعطف هستند اما ایران به کشوری تبدیل شده که ماهواره‌هایش در مدار قرا گرفته، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را ایجاد کرده و در همه صفحه‌های روی زمین نشانه‌هایی آشکار از پیشرفت ایجاد کرده است.

* {با انتقاد از برخی هجمه‌های داخلی به سپاه} دشمنان با شکست در پروژه‌های‌شان عملیات روانی علیه سپاه را سنگین کردند، از دشمن گله‌ نیست اما گاه می‌بینیم برخی دوستان‌مان البته انگشت‌شمار چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمن می‌شوند و زخم زبان می‌زنند، البته ما یاد گرفته‌ایم که از ملامت ملامت‌کنندگان هم نترسیم، اما زیبنده نیست بر‌خی‌ها همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند، ما از این هم عبور می‌کنیم. امروز می‌بینید وقتی رهبری معظم حضرت امام خامنه‌ای می‌فرماید کالای ایرانی را مصرف کنید مفهوم آن این است که ما به درجه‌ای از علم و تکنولوژی و فناوری و استقلال و خودکفایی در عرصه تحریم رسیده‌ایم که دیگر می‌توانیم همه نیازهای‌مان را از داخل تامین کنیم.

* به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنم که دقت کنید، ملت ایران هیچ تغییری نکرده است همان انقلابی و سربلند و شور و شوق و اوج وفاداری را در خود حفظ کرده است؛ چه چیزی در میان عظمت حضور این ملت جز فداکاری می‌بینید. فکر نکنید نظام ما ضعیف شده، ما از هر زمانی قوی‌تر هستیم در همه چیز، در اقتصاد، حوزه دفاعی،‌ سیاست،‌ در همه چیز، در نفوذ منطقه‌ای قوی‌تر شده‌ایم،‌ سرجایتان بشینید. فکر نکنید مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی است برای جدایی مردم از نظام. ما بزرگتر از مشکلات هستیم و آنها را حل می‌کنیم. هرگز مشکلات ما از مشکلات شما بیشتر نیست. شما آمریکایی‌ها با 40 میلیون نفر زیر خط فقر چه می‌کنید. آنها شب‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند به آنها برسید، به سعودی‌ها هم همین را می‌گویم 35 درصد جمعیت‌تان در خط فقر است به ملت خود برسید. مردم ما بهتر از ملت شما زندگی می‌کنند، شیک‌تر و شریف‌تر از ملت شما زندگی می‌کنند، بهتر از ملت شما مسافرت می‌کنند.

* این را هم بدانید اگر فکر کنید تحت هر شرایطی ایران متعهد به تعهدات خود است، اشتباه می کنید. اگر شما از تعهدات خودتان دست بردارید، این هم یک ادراک اشتباه است، ما نه دست از دفاع از مظلومان بر می‌داریم و نه قدرت دفاعی‌مان را کاهش می‌دهیم. آیا عاقلانه است که شما ما را مدام تهدید می‌کنید ما خود را خلع سلاح کنیم؟ این آرزو را به گور خواهید برد.

* یک توصیه جدی به صهیونیست ها دارم و می‌گویم ما شما را خوب می‌شناسیم و شما بسیار آسیب‌پذیر هستید. شما نه عمق دارید و نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. شما در هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش قرار گرفته‌اید و این پدیده جدیدی است. شما راهی برای فرار هم ندارید،‌ در دهان اژدها زندگی می‌کنید و بدانید جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است و فکر نکنید جنگ‌های جدید مثل جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه است؛‌ دیده‌اید که جبهه مقاومت در زمین با تکفیری‌ها می‌جنگند چطوری آنها را جارو می‌کند و علف‌های هرز را بر می‌دارد شما هرگز قوی‌تر از آنها نیستید. گوش کنید هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت، کوچکترین هدف موجودیت شما است،‌ شما نمی‌توانید تحمل کنید، وقتی شهروندان و نظامیان‌تان فرار می‌کنند و شما جایی جز افتادن به دریا را نخواهید داشت. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید، آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهد افتاد، به آمریکا انگلیس هم دل نبندید وقتی می‌رسند که شما نیستید، مثل رسیدن آمبولانس برای نجات کسی که مرده است و فقط می‌تواند او را تا قبرستان مشایعت کند. پس محاسبه‌های خطرناک نکنید و این گفته ما است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771099

برچسب‌ها