ایلنا گزارش داد: مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با بیان اینکه علت وقوع سانحه بالگرد نفت فلات قاره تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود، گفت: گزارش نهایی دلایل سقوط هواپیمای آسمان هشتم اردیبهشت منتشر خواهد شد.

حسن رضایی فر ، آخرین اطلاعات درباره علت وقوع سه سانحه اخیر هوایی؛ پرواز تهران- یاسوج، هواپیمای جت ترکیه‌ای و بالگرد شرکت نفت فلات قاره و زمان انتشار گزارش‌های نهایی این سه سانحه را تشریح کرد.   

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با اشاره به سانحه اخیر هلی کوپتر شرکت نفت فلات قاره که به منجر به فوت دو تن از سرنشینان شد، اظهار داشت: خوشبختانه کمک خلبان این هلی کوپتر در سانحه نجات پیدا کرده است و می‌توان برای بررسی علت وقوع این سانحه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کارشناسان سازمان هواپیمایی قرار داد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی در حال بررسی عوامل وقوع این سانحه است و لاشه هلی کوپتر که به دلیل طوفانی و مواج بودن دریا 10 مایل از اسکله دور شده بود، پیدا شده و با توجه به اینکه هلی کوپتر جعبه سیاه ندارد، یکی از راه‌های کشف علت وقوع سانحه بررسی لاشه هلی کوپتر است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر به یافته‌هایی درباره علت وقوع این سانحه رسیده‌ایم، گفت: گزارش نهایی علت سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره که منجر به فوت دو تن از هموطنانمان شده را تا دو هفته دیگر اعلام عمومی می‌کنیم.

جسد خلبان هواپیمای ترکیه‌ای هنوز کشف نشده است  
رضایی فر همچنین درباره آخرین اخبار از بررسی علت سانحه هواپیمای جت متعلق به مالک ترکیه‌ای که اواخر سال گذشته در ایران سقوط کرد و منجر به کشته شدن تمام 11 سرنشین این هواپیمای شخصی شد، گفت:CVR و FDR جعبه سیاه این هواپیما دانلود و اطلاعات در اختیار سه کشور ترکیه، ایران و کانادا قرار گرفته است.

وی افزود:اطلاعات نشان می‌دهد که برای این هواپیما نقص فنی در بخش نشان دهنده‌های سرعت هواپیما پیش آمده است اما در حال حاضر کشف جسد خلبان هواپیما در اولویت قرار دارد و هنوز جسد خلبان این هواپیما یافت نشده است و سازمان پزشکی قانونی ایران و ترکیه جسد 10 تن از سرنشینان را تایید کرده‌اند و تیم تجسس در حال بررسی منطقه برای یافت جسد خلبان این هواپیما است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی تاکید کرد: مشکلی که بررسی علت این سانحه وجود دارد این است که شرکت کانادایی بمباردیه به دلیل تحریم‌ها همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد.

اعلام گزارش نهایی علت سانحه پرواز یاسوج تا هشتم اردیبهشت
رضایی فر همچنین درباره گزارش نهایی از علت سانحه هواپیمایی آسمان (پرواز تهران- یا سوج) اظهار داشت: گزارش نهایی سازمان هواپیمایی از علت وقوع سانحه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج تقریبا به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: طبق توافق با شرکت atr فرانسه قرار بر این است که هشتم اردیبهشت ماه با حضور فرانسوی‌ها گزارش نهایی منتشر شود. گزارش نهایی گسترده تر از گزارش مقدماتی است و به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.   

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    1 1
    در سقوط هلی کوپتر فلات قاره پنج سرنشین وجود داشت که تنها یک نفر نجات پیدا کرده. و 2 نفر فوت و 2 نفر مفقودی دارد که احتمال زنده بودن آنها وجود ندارد. لذا چهار نفر فوتی دارد نه دو نفر