ایرنا نوشت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بیانیه ای اعلام کرد که بازرسان این سازمان، نمونه هایی را از محل حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در سوریه جمع آوری کرده اند که قرار است در هلند آزمایش شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک گروه از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز شنبه وارد شهر دوما محل حمله شیمیایی ادعایی در سوریه شده و اقدام به جمع آوری نمونه کرد.

این سازمان پس از ارزیابی این نمونه ها اعلام خواهد کرد که آیا گروه حقیقت یاب نیاز به حضور دوباره در دوما دارد یا خیر.
نمونه های جمع آوری شده، قرار است به هلند ارسال شده و در آزمایشگاه های مورد تایید سازمان منع تسلیحات شیمیایی مورد تحلیل قرار گیرد.

این سازمان پس از بررسی این نمونه ها و همچنین اطلاعات دیگر، گزارشی را تدوین و به کشورهای عضو ارسال خواهد کرد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این گزارش تنها درستی یا نادرستی ادعای استفاده از عامل های شیمیایی و در صورت صحت، نوع عامل استفاده شده را اعلام خواهد کرد، اما صلاحیتی برای تعیین مسئول چنین حمله ای را ندارد.

ورود این بازرسان به منطقه یک هفته پس از آن صورت گرفت که آمریکا، فرانسه و انگلیس 14 آوریل (25 فروردین ماه) مناطقی در سوریه را به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت دمشق، هدف حملات هوایی قرار دادند.

تروریست های سوری پیشتر مدعی شدند که نیروهای دولتی با سلاح شیمیایی به شهر دوما در نزدیکی دمشق حمله کرده اند.
دولت سوریه و روسیه دست داشتن نیروهای دولتی در حمله به دوما را رد کردند، اما کشورهای غربی تاکید دارند که دولت بشار اسد از خط قرمز تعیین شده در مورد استفاده از سلاح شیمیایی، عبور کرده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =