مولاوردی: منشور حقوق شهروندی ترجیع‌بند تمامی برنامه‌های دولت است/ با جدیت پیگیر حقوق شهروندی هستیم

دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت: در یک سال گذشته دولت با جدیت پیگیر حقوق شهروندی بوده چرا که منشور حقوق شهروندی ترجیع‌بند تمامی برنامه‌های دولت است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، شهین دخت مولاوردی ظهر روز دوشنبه در همایش حقوق شهروندی در نظام اداری عنوان کرد: رویداد تبریز۲۰۱۸ فرصتی شد تا تبریز مهمان های بسیاری را در آغوش جای دهد.
وی با بیان اینکه همان طور که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب آمده، ادامه داد:: امید است شاهد رشد و رویش معنوی در کنار پیشرفت‌های دیگر جامعه باشیم و با تحقق شعار سال آسیب‌های اجتماعی‌، مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری در جامعه حل شود
مولاوردی با بیان اینکه ما نمی خواهیم برنامه ها و نسخه های یکسان برای تمام استان ها برای کاهش مشکلات و چالش های منطقه ای در مرکز تهیه و تدوین شود، خاطرنشان کرد: معتقدیم برش های استانی و دستگاهی در قالب حقوق شهروندی باید در تمامی عرصه ها دیده شود.
دستیار ویژه ی رئیس جمهور افزود: طی مکاتبات انجام شده با استان‌ها، برنامه‌ها، گزارش‌ها، اقدامات و چالش‌های استان را احصا می‌کنیم بدین ترتیب اولویت‌بندی و تلاش لازم را برای اجرایی شدن برنامه‌ها به دست می‌اید.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و شوراها و ظرفیت سایر مجموعه‌ها در حقوق شهروندی از تدوین تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان اداری و استخدامی و وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی) به منظور توسعه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در تامین حقوق شهروندان در نظام اداری خبر داد.
مولاوردی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی ایده‌های بسیار جالب در راستای تحقق حقوق شهروندی گفت: در تلاشیم تا بانک اطلاعاتی این ایده‌ها را تدوین کرده و مورد استفاده قرار دهیم.
وی همچنین از تدوین آیین ها و روش های غیرقضائی برای تحقق سریع و آسان تر حقوق شهروندی خبر داد و افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مشکلات مربوط به دادرسی ها در دستگاه قضائی حل و فصل خواهد شد، طبق این طرح مردم برای رفع مشکلات حقوقی خود تنها مجبور به مراجعه به دستگاه قضائی نخواهند بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =