پروانه سلحشوری: فضای اینترنت متولی دارد، نیازی به ورود صداوسیما نیست

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد متولی فضای مجازی و تولید صدا و تصویر در آن هستند، تاکید کرد کمیسیون فرهنگی هیچ مصوبه‌ای برای انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با افزایش اختیارات صداوسیما به ویژه در حوزه‌ها و عرصه‌های غیر مرتبط، تاکید کرد این کمیسیون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی نداشته است.

پس از تشکیل جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بعضی از اخبار و اظهارنظرها حاکی از آن بود که براساس مصوبه‌ای، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیما است و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.

در واکنش به این اخبار، پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درگفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: «من در جلسه دیروز حضور نداشتم اما با پرس‌و‌جوهایی که از نمایندگان حاضر در جلسه از جمله خانم ذوالقدر داشتم، معلوم شد در این ارتباط هنوز مصوبه‌ای تصویب نشده است.»

رئیس فراکسیون زنان مجلس در این ارتباط افزود: «من به شدت مخالف دادن اختیارات بیش از حد به صداوسیما به ویژه در عرصه‌های غیر مرتبط هستم. نمی‌شود هرجه را مربوط به صوت و تصویر است، زیر نظر صدا و سیما قرار داد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر فضای اینترنت و تولید تصویر و صدا در آن دارای متولی است و این عرصه زیر نظر وزارت ارتباطات و و وزارت ارشاد قرار دارد. با این شرایط دیگر چه اصراری است تا متولی دیگری برای آن تراشیده شود و صداوسیما در جایی که لازم نیست، ورود پیدا کند.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    2 18
    اتفاقا باید با توجه به برخی وادادگی ها در وزارتخانه ها مانند وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد، اگر تلویزیون اینترنتی قرار است داشته باشیم بایستی تحت نظر تلویزیون رسمی کشور یعنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت نماید
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    0 7
    کاملا درست است.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    13 1
    صدا و سیمای میلی کم بود حالا از این به بعد فضای مجازی میلی هم بهش اضافه کردند. دستمریزاد. چرا صریحا هر انچه که میخواهید و توی دلتون هستند به ملت نمی گید؟ والله مردم مخالفتی نمی کنند. هردم از این باغ بری می رسد