ظهر امروز شهردار خرم آباد در نشستی با خبرگزاری های استان خبر داد: همانند چند سال گذشته به تبعیت از 20 اردیبهشت ماه به عنوان روز نکوداشت خرم آباد، جشن روز خرم آباد برگزار خواهد شد و هدف ما از برگزاری آن معرفی خرم آباد، توانمندی ها، جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، وحید رشیدی اذعان داشت: سالهای گذشته برنامه ریزی های عمرانی،فرهنگی و...در شهرداری بر اساس بودجه بندی کارشناسی شده یا کارشناسی نشده ابتدای سال بود که بودجه یکساله بسته می شد اما یکساله اجرا نمی شد!

برنامه بودجه شهرداری چهار ساله است

رشیدی با بیان اینکه سایر دستگاههای دولتی نیز اعتباری مشخص دارند که چند درصد انحراف بودجه را نیز لحاظ می کنند، افزود: فعلا برنامه شهرداری در تبعیت از بودجه کارشناسی شده، چهارساله بسته شده است و درصددیم که ان شالله شورای شهر دور بعد نیز یک برنامه از پیش تعیین شده برای شهرداری داشته باشد.

وی ادامه داد: تعیین برنامه چهار یا پنچ ساله با اتکا به کارشناسان شهرداری و سایر دستگاه های بالا دستی مانند: استانداری،وزارت کشور و سازمان همیاری ها ممکن بوده که در راستای مدیریت بهتر هیچ طرحی خارج از برنامه پنج ساله نیز اجرا نخواهد شد.

60درصد آبهای سطحی خارج از حوزه مدیریت شهری ست!

شهردار خرم آباد در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و طغیان آبهای سطحی بیان داشت: باید توجه داشت که شهر خرم آباد با شیب تند دره می باشد که مزید بر این قضیه گاه طرح های سایر دستگاه های اجرایی نیز خوب اجرا نشده است و بیش از 60 درصد از آبهای سطح شهر خارج از حوزه مدیریت شهری ست.

آبگرفتگی مناطق مسکونی حاشیه کوه

وحید رشیدی تصریح کرد: به عنوان مثال: طغیان آبهای سطحی منطقه گلدشت نشئت گرفته از کوه مدبه است که مستقیم وارد مناطق پشته و گلدشت می شود که در دیگر مناطق شهری مانند پاچنار نیز این پدیده مشهود است.

اعتبارات قطره چکانی در رفع معضل آبهای سطحی

وی در خصوص راه حل شهرداری در مهار آبهای سطحی افزود: برای مهار روانآبهای سطح شهر تا حدودی اعتباری قطره چکانی از محل اعتبارات دولتی داریم که خیلی کم و اصلا کافی نبوده ولیکن شهرداری در این راستا اعتبارات حوادثی و اقدامات کوتاه مدت و ضربتی نیز را پیش بینی کرده است.

بهارستان پروژه ای کارشناسی نشده و همچنان هزینه بردار!

شهردار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زیرگذرها نیمه کاره بهارستان تصریح کرد: من هم مخالف زیرگذر بهارستان بودم حتی در زمان معاونت عمرانی خودم و شاید این پروژه تعاملی بین استاندار وقت و شهردار وقت بود که هم اکنون نیز پیگیر ساماندهی این پروژه هستیم وصورت وضعیت اعتبار مورد نیاز فعلی نیز حدود سی میلیارد تومان برآورد شده است گرچه در این پروژه کارشناسی نشده قطعا با صرف هزینه های بیشتری مواجه خواهیم بود.

رشیدی ادامه داد: شهرداری در خصوص بهارستان دغدغه مردم را بخوبی حس کرده و استاندار محترم نیز قول همکاری داده که انشالله این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =