قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتاب «رهبر عزیز» متنی را به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار تصویری از کتاب «رهبر عزیز» در اینستاگرام نوشت: «اخیرا چند کتاب در باره کره شمالی ترجمه شده است. «فرار از اردوگاه ۱۴»، «رهبر عزیز» و «روح گریان من» از آن جمله‎اند.

اولی خاطرات کسی است که موفق به فرار از اروگاه های مرگبار شده، دومی خاطرات یکی از نیروهای ارشد حزب کمونیست و سومی خاطرات دختر جوانی است که به عنوان نیروی ویژه و آموزش دیده یک هواپیمای خط کره جنوبی را در سال ۱۹۸۴ روی آسمان منفجر کرده است.

ساده انگاری است اگر باور کنیم چنین کتابهایی، عاری از دروغ پردازی یا بزرگنمایی باشند بویژه آن که دولت پیونگ یانگ، دشمنان زیادی دارد و طبعا سازمان های جاسوسی، بیکار نمی نشینند اما در طیف مقابل هم خشک مغزی است اگر گمان کنیم همه محتوای چنین خاطراتی، برساخته دشمن و جنگ روانی برای پلید نشان دادن یک حکومت پاک و مردمی است. همین که دولتی بخواهد و بتواند کشورش را در هاله ای از رمز و راز قرار دهد و اجازه تردد و سفر و ارتباطات را ندهد زمینه پذیرش هر گونه شایعه و‌ دروغ را فراهم کرده است.

«رهبر عزیز» خاطرات یکی از نیروهای ارشد حزب است که اشعار حماسی برای رهبر کره شمالی می سروده، مورد عنایت ملوکانه قرار داشته و در بخش ویژه ای کار می کرده که مسئولیت رصد کره جنوبی از طریق اطلاعات آشکار آن (روزنامه، مجلات، کتب و کانال های رادیو تلویزیونی) را داشته است. از آنجا که خارج کردن این اسناد مهم از دفتر کار، ممنوع است، شناسایی می شود و‌ از بیم دستگیری و اعزام به اردوگاه های مرگبار، همراه با دوستش از طریق مرز چین فرار می کند تا نهایتا به کره جنوبی پناهنده شود. یادمان باشد فرار به چین، به معنای رهایی کامل نیست چرا که بسیاری از فراریان عادی، حتی در لحظه ورود به سفارت کره جنوبی در پکن مورد شناسایی پلیس چین قرار می گیرند و به دولت کره شمالی تحویل می شوند؛ چه رسد به این که فراریان از مقامات باشند که قاعدتا جوخه هایی حرفه ای برای یافتن و ربایش آنان از پیونگ یانگ اعزام شده اند.

مطالعه این کتاب برای دریافت دقیق تر از حکومت پرراز، ضروری است. عجب آن که عده ای در داخل نه تنها اصرار دارند با چنین رژیمی ضد دین، بی رحم و ناکارآمد، همذات پنداری، شبیه سازی و یک جبهه انگاری داشته باشند بلکه آن را الگو دانسته و در سودای شراکت راهبردی با آن باشند. درست است که ما و کره شمالی در زمینه هایی چون ضدیت با آمریکا و یا هسته ای‌بودن اشتراکاتی داریم اما تفاوت های ما به مراتب بیشتر است و به همین جهت خیلی باید مراقبت کنیم که با آنها تعریف نشویم و نزد جهانیان در یک صف قرار نگیریم و همدیگر را تداعی نکنیم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    2 0
    گروه احمدی نژاد ی ها اینجوری بودند.عاشق کره شمالی و اینکه ایران هم مثل کره شمالی بشه .سندش هم موجوده.