نمایش آئینی چومچه خاتون توسط هنرمندان گروه تئاتر آینا در چهاردهمین فستیوال بین المللی آیینی و سنتی کوزارا بوسنی هرزگوین آئینهای بومی آذربایجان را برگزار می کند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی فتوحی، سرپرست گروه تئاتر آینا گفت: این گروه به عنوان تنها نماینده کشور ایران در چهاردهمین فستیوال بین المللی آیینی و سنتی کوزارا بوسنی هرزگوین حضور یافته و به اجرای نمایش آئینی چومچه خاتون می پردازد.
وی با بیان اینکه چومچه خاتون برداشتی آزاد از آیین تمنای باران در آذربایجان است، افزود: در این دوره از فستیوال آیین ها و سنن اقوام مختلف به نمایش در خواهد آمد.
فتوحی اذعان داشت: این فستیوال با حضور کشورهایی مانند مکزیک، هندوستان، صربستان و بلغارستان و... از ۷ تا ۱۳ تیر در شهر توریستی بانیالوکا برگزار می شود.
سرپرست گروه تئاتر آینا یادآور شد: در این فستیوال لباسهای سنتی و بازیهای فولکلوریک ملل مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در این خصوص ورکشاپهایی برای معرفی آنها برگزار می شود.
استقبال رسانه های بوسنی از گروه اجرایی "چومچه خاتون"

رسانه های مختلف بوسنی هرزگوین با استقبال از اجرای گروه نمایش آینا به بررسی این اثر آئینی - سنتی پرداختند.
براساس این گزارش، از جمله این رسانه ها تلویزیون دولتی بوسنی هرزگوین است که در برنامه صبح گاهی گفتمان فرهنگها راهکار صلح جهانی ضمن دعوت سرپرست و اعضای گروه آینا به بررسی آیینهای فولکلور ایرانی پرداخت.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =