تا به حال نام سابلیموشن (sublimation) را شنیده‌اید؟ این اسم متعلق به رستورانی فوق مدرن و لوکس است. غذاخوری شیک سابلیموشن در جزیره‌ی ایبیزای اسپانیا قرار دارد، اگر این جزیره را برای سفر انتخاب کنید، بی‌تردید نام سابلیموشن به گوشتان خواهد رسید، جایی که شهرت جهانی دارد و فقط مخصوص خاص‌پسندان و ثروتمندان است.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سرمایه‌داران بزرگ در چه مکان‌هایی جشن‌ها و مراسم‌های خود را برپا می‌کنند، پاسخ سوال شما همینجاست، رستوران منحصربه‌فرد سابلیموشن. هر کسی که وارد این رستوران شود به صورت میانگین باید 3000 دلار معادل 45 میلیون تومان (بر اساس دلار 15/000 تومان است) پرداخت کند؛ اما سابلیموشن چه ویژگی‌هایی دارد که توانسته با وجود قیمت بالای غذاهایش به شهرتی جهانی برسد؟ چنین مکان خاصی باید حتما ویژگی‌های بی‌همتایی داشته باشد.

گران ترین رستوران دنیا

فضای داخلی گران ترین رستوران دنیا

 

آشنایی با رستوران سابلیموشن

گران‌ترین رستوران دنیا بخشی از هتلی به نام هارد راک (Hard Rock Hotel) است. برای صرف غذا در آن، نباید حتما در این اقامتگاه ساکن بود. اینجا تنها در فصل تابستان یعنی از 1 ژوئن تا 30 سپتامبر (معادل اواسط خرداد تا اوایل مهر) خدمات ارائه می‌کند و در سایر روزهای سال تعطیل است. سابلیموشن در سال 2012 افتتاح شد و از همان ابتدا به شهرتی جهانی رسید.

جالب است بدانید که اینجا تنها 12 نفر به صورت همزمان می‌توانند غذا میل کنند اما همین 12 نفر تجربه‌ای باورنکردنی خواهند داشت. سرویس‌دهی در سابلیموشن عالی‌ست و همه‌ی میهمانان رستوران در این موضوع هم عقیده هستند.

اتاق غذاخوری در رستوران سابلیموشن طوری طراحی شده که دیوارهایش چون ال‌سی‌دی عمل کرده و قابلیت تغییر رنگ و طرح دارند. مسئولان رستوران اغلب طوری دیوارها را تنظیم می‌کنند که به میهمانان حس حضور در زیرِ دریاها و غواصی القا شود زیرا افرادی که به این رستوران می‌آیند به محیط‌های دریایی و ساحلی علاقه‌مند هستند زیرا برای سفرشان جزیره‌ی ایبیزا را انتخاب کرده‌اند. سالن غذاخوری سابلیموشن 350 متر مربع است و فضای خوبی برای پذیرایی از 12 نفر را دارد. نورپردازی و شکل ظاهری اتاق و میز و صندلی‌ها طوری‌ست که گویا به آینده رفته‌اید و همه‌چیز تمیز و دوست‌داشتنی‌ست.

هرچه درباره‌ی این رستوران و فضای زیبا و خاصش بگوییم باز هم کم است به همین خاطر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش را بر می‌شماریم:

  • دکوراسیون لوکس و تک
  • خدمات عالی
  • طبخ و سرو غذاها با استفاده از روش‌های جدید
  • توجه به جزئیات در همه‌چیز
  • سرو نوشیدنی‌های ناب
  • برنامه‌ریزی برای ایجاد تجربه‌ای ویژه برای میهمانان
  • استفاده از سرآشپزی ایده‌پرداز و حرفه‌ای
  • تحریک حس چشایی میهمانان
  • ورود میهمانان از درهای جداگانه و پنهانی داخل دیوار
  • استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی برای زیبایی محیط و غذاها
  • و...

سابلیموشن گران ترین رستوران دنیا

گران ترین رستوران دنیا

سابلیموشن گران ترین رستوران دنیا

غذاهای گران ترین رستوران دنیا
هرچه رستوران زیبا باشد و دکوراسیونش مراجعان را به خود جلب کند اما بازهم مهم‌ترین نکته در آن غذاها و طعم خوششان است. دیزاین غذاها در سابلیموشن چشم همه را به خود خیره می‌کند. در این رستوران سعی شده تا از هر جسمی ایده گرفته شود برای مثال شاید باور نکنید اما بلیطی که بابت ورود به سابلیموشن دریافت می‌کنید خوراکی است و میهمانان این موضوع را تا زمان رسیدن به درِ ورودی متوجه نمی‌شوند.

در وهله‌ی اول دیزاین غذاها توجه را جلب می‌کند. اینجا خوراکی‌هایی را سرو می‌کنند که چهره‌ی خاصی دارند مثلا سالاد در ظرفی شبیه به یک باغچه سرو می‌شود یا غذاها مانند یک لنگه کفش، مرداب یا تُنگ آب و... تزیین می‌شوند. البته آشپز این مجموعه و گروهش هربار با ایده‌های نو همه را شوکه می‌کنند و نمی‌توان حدس زد که چه چیزی در انتظار میهمانان است.

غذاهای گرانترین رستوران دنیا

غذاهای گرانترین رستوران دنیا

آشنایی با آشپز رستوران سابلیموشن
برای آماده‌سازی غذا برای 12 نفر در گران‌ترین رستوران دنیا، تیمی متشکل از 25 نفر آشپز حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. سرآشپز تیم پاکو رونسرو (Paco Roncero) نام دارد او توانسته تا به حال دو ستاره‌ی میشیلن دریافت کند. آشپزانی که این ستاره را دارند بارها از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا به عنوان بهترین آشپز معرفی شوند. لازم است ذکر کنیم که پارکو رونسرو از سال 2014 به رستوران سابلیموشن پیوست و پیش از آن با این مجموعه همکاری نداشت.

رمز موفقیت او تجربه‌ی زیاد و جستجوی مکرر در زمینه‌ی چگونگی طبخ غذاهای گوناگون است، او سال‌ها پژوهش کرده تا بتواند بهترین خوراکی‌ها را در اختیار میهمانانش قرار بدهد. سابلیموشن فرصتی را فراهم کرده تا پاکو بتواند همه‌ی تجربه‌ها و استعدادهایش را به نمایش دربیاورد. سرآشپز و تیمش همیشه در تلاش هستند تا بازهم غذاهای جدیدتر و خاص‌تری را بپزند.

آشپز گرانترین رستوران دنیا

آشپز گرانترین رستوران دنیا

آشپز گرانترین رستوران دنیا

بی‌شک همه دوست دارند به گرانترین رستوران دنیا سر زده و غذاهای نابش را میل کنند اما مساله این است که چه کسانی توانایی صرف غذا در سابلیموشن را دارند و اصلا چه کسانی حاضر می‌شوند 3000 دلار بابت یک وعده غذا پرداخت کنند؟ نظر شما چیست؟ گرانترین رستورانی که تا به امروز رفته‌اید کجا بوده است و آیا از تجربه‌ی خود راضی بودید؟ آیا گران‌ترین رستوران شهرتان را می‌شناسید؟ البته، اگر شما هم قصد مراجعه به سابلیموشن را دارید باید بدانید که برای ورود حتما به رزرو نیاز دارید!

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =