ایرنا نوشت: قطعی و افت فشار شبکه آب آشامیدنی شهرستان های خرمشهر و آبادان در مدت یک هفته گذشته گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

این روزها ساکنان مناطقی از ذولفقاری ، کوی کارگر ، سده ، جمشید آباد آبادان و آرش ، مسکن مهر ، کوت شیخ و کوی آریا در خرمشهر با مشکل افت فشار و بعضا قطع آب روبرو هستند.
به گفته تعدادی از شهروندان آبادانی و خرمشهری نزدیک به 20 سال است که آب این شهرستان ها از نظر کمی و کیفی با مشکل جدی مواجه بوده هر چند در این مدت با اقدامات مقطعی کیفیت آب شرب بهتر شد اما همچنان شاهد افت فشار و قطعی آب هستیم.
سعید قنبری جوان 27 ساله خرمشهری به ایرنا گفت: در چند روز اخیر آب شهرستان های آبادان و خرمشهر با افت شدید و یا قطعی مواجه بوده است.
ثریا تجلی ساکن کوی ذولفقاری آبادان نیز گفت: در روزهای اخیر شبکه آب آبادان از نظر کیفی افت کرده و در مناطقی از این شهر به خصوص حاشیه شهر بد بو و بد طعم شده است.
وی افزود: مردم شهرستان های خرمشهر و آبادان به بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر امیدوار شدند اما همچنان با شکستگی یا نشتی خط انتقال با مشکل قطعی یا افت فشار آب مواجه هستند.

بی آبی در خوزستان

شکستگی طرح آبرسانی غدیر عامل قطعی و افت فشار آب
مدیر آبفا آبادان گفت: شکستگی خط آبرسانی غدیر در چند ماه اخیر، افت فشار و قطعی آب مناطقی از آبادان و خرمشهر را در پی داشت.
علیرضا خلیلی نیا اظهار داشت: خط دوم طرح آبرسانی غدیر اواخر هفته گذشته در کیلومتر 12 قیصریه دچار نشتی شد و این مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق آبادان را در پی داشت.
وی تصریح کرد: شکستگی در طرح آب رسانی قیصریه میزان برداشت آب در آبادان را به شدت کاهش داد که پس از ترمیم شکستگی روزانه 135 هزار متر مکعب آب وارد شبکه آبرسانی آبادان می شود.
مدیر آبفا خرمشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در مواقعی که آب دچار افت یا قطعی می شود مجبور به برداشت آب از رودخانه کارون می شویم ولی کیفیت این رودخانه بدلیل برداشت بی رویه در بالادست رودخانه پائین است.
غلامرضا پورجلالی با بیان اینکه پنج طرح نیشکر آب مورد نیاز خود را از رودخانه کارون در بالا دست شادگان برداشت می کنند اظهار داشت: البته برداشت های غیر مجاز برای کشت برنج و حوضچه های پرورش ماهی نیز یکی دیگر از دلایل افت کیفیت آب در خرمشهر است.
وی اظهار داشت: در چند ماه اخیر برخی شکستگی ها در خط انتقال آب غدیر برای تامین آب مورد نیاز دامداران بوجود آمده ضمن اینکه خط انتقال آب بعضا به صورت طبیعی دچار شکستگی می شود که این موارد افت فشار و قطعی آب در آبادان و خرمشهر را در پی دارند.
پورجلالی افزود: طرح انتقال آب غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر با مدیریت سازمان آب و برق استان خوزستان است و آب در تصفیه خانه های آبفا آبادان و خرمشهر تحویل داده می شود.
مدیر آبفا خرمشهر گفت: میزان روزانه برداشت آب از طرح آبرسانی غدیر در خرمشهر 90 هزار متر مکعب است که در مواردی شکستگی خط انتقال این میزان را به 50 هزار متر مکعب کاهش می هد.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب از شهروندان در خواست می شود مصرف بی رویه آب نداشته باشند.
از 70 هزار مشترک آب در آبادان 10 هزار انشعاب غیر مجاز است.در خرمشهر نیز 33 هزار مشترک آب مجاز و پنج هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    وزارت نیروباید در توجه نمایندگان مجلس باشد بی تدبیری وزیرنیرو روشن است.