ایرنا نوشت: 'کارل برنشتین'(Carl Bernstein)یکی از دو خبرنگار واشنگتن پست که باعث برملا شدن ماجرای واترگیت دردهه هفتاد میلادی شد، در باره دیدار امروز (سه شنبه)رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی این سوال را مطرح کرد که آیا شاهد ریچارد نیکسونی دیگر در سنگاپور هستیم.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نظر این روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی را در خصوص این دیدار جویا شد.
برنشتین با تشبیه این ملاقات به دیدار ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا از چین و تنش زدایی بین واشنگتن و پکن در آن تاریخ به این شبکه خبری گفت:آنچه از دونالد ترامپ می دانیم این است که نمایش اجرا می کند، نمایشی که وی در روزهای اخیر در کانادا انجام داد دهشتناک بود، اما در سنگاپور تلاش کرد تا محبوبیت خود را بالا ببرد.


این روزنامه نگار آمریکایی گفت:دستاورد ریچارد نیکسون در آن سفر تاریخی به چین چشم گیر بود؛ البته وی از روز اول تا روزی که از مقام خود کنار رفت، ریچارد نیکسون باقی ماند. اما تغییر در دونالد ترامپ نمی بینیم و به دروغ پردازی های خود درباره تجارت و سرمایه گذاری ادامه می دهد و به متحدان خود ضربه می زند و به نزدیکی رابطه با ولادیمیر پوتین اصرار می ورزد.
ریچارد میلهوس نیکسون سی ‌وهفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود،که از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ این مقام را در اختیار داشت.بازدید نیکسون از جمهوری خلق چین درسال ۱۹۷۳ روابط دیپلماتیک بین دو کشور را گشود و او تشنج‌زدایی و پیمان منع تولید موشک‌های ضد موشک با اتحاد شوروی را در همان سال شروع کرد.او در سال ۱۹۷۲ در انتخابات ریاست جمهوری بر رقیبش پیروز شد که یکی از قاطعانه‌ترین پیروزی‌ها در تاریخ آمریکا بود. اما دورهٔ دوم ریاست جمهوری او با رسوایی واترگیت روبرو شد و او را مجبور به استعفا کرد.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صبح امروز به وقت محلی به صورت یک به یک و با حضور صرفا 2 مترجم در هتل کاپلا جزیره سنتوزا در سنگاپور پشت درهای بسته دیدار کردند.این دو آنگاه در یک ناهار کاری با یکدیگر دیدار کردند.
رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی درپایان این دیدار سندی را امضا کردند که دونالد ترامپ پس از امضای آن گفت از این پس شاهد شبه جزیره کره ای متفاوت از قبل خواهیم بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =