۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

ایسنا نوشت: "پگی ویتسون"(Peggy Whitson)، فضانورد ناسا که صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از جو زمین بین فضانوردان زن بود، بازنشسته شد.

این خبر را آژانس فضایی روز جمعه در آخرین روز کاری وی، اعلام کرد. پگی آنت ویتسون متولد 1960 در ایالت آیووا است.

این پژوهشگر و فضانورد آمریکایی در میان دیگر فضانوردان آمریکایی صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از جو زمین است. او طی سه ماموریت، 665 روز در فضا بوده است.

خانم ویتسون سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد و تاکنون در ماموریت‌های بسیاری شرکت کرده و در ماموریت "ISS Expedition-16 " فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده‌ است.

او نخستین خانمی بود که فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بود. ویتسون همچنین 10 راهپیمایی فضایی را در کارنامه کاری خود دارد.

این زیست شیمی‌دان 58 به عنوان محقق در سال 1986 به ناسا ملحق شد و در سال 1996 یک فضانورد شد. وی هم چنین دارای دکترای رشته بیوشیمی است. آخرین پرواز فضایی وی سال گذشته بود.

پگی ویتسون با بازگشت به زمین، در سوم سپتامبر 2017 در میان فضانوردان آمریکایی صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از اتمسفر زمین است

مقامات ناسا گفتند ویتسون بالاترین استانداردهای پرواز فضایی انسان را داشته است و یک مدل برجسته در سراسر جهان شمرده می‌شود.

پگی ویتسون در حساب کاربری توییتر خود نوشت: فضانورد ناسا بودن همیشه بزرگترین افتخار زندگی من بوده است. از تمامی همکارانم در ناسا وتمامی افرادی که طی این سال‌ها من را حمایت کرده‌اند بسیار متشکرم. از میان تمامی خاطراتم، سفر به فضا بهترین خاطره زندگی من بوده است.

"جیم برایدنستاین" (Jim Bridenstine)  مسؤول ناسا گفت: عزم و اراده ویتسون برای علم، اکتشاف بسیار ستودنی است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =