رییس بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد از راه اندازی مجهزترین و پیشرفته ترین امکانات پزشکی در راستای خدمات رسانی مطلوب تر به بیماران خبر داد.

سیداحمد موسوی: به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رییس بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد در گفتگوی اختصاصی در این زمینه گفت : بخشهای اورژانس ،جراحی زنان وسیستم CSSD بیمارستان بازسازی شدند و زایشگاه قدیمی بیمارستان برای اولین بار در استان به امکانات روز مجهز گردید و تنها بیمارستانی است که در استان به سیستم LDR مجهز شده، در بخش LDR شش تخت وجود دارد یعنی شش اتاق مجزای زایمان که داخل هر اتاق میزغذاخوری ، سرویس بهداشتی ، دوش حمام ،کمدلباس، یخچال و سایر امکانات رفاهی مادر باردار وهمراه وی درآن وجود دارد و در اختیار مادر باردار و همراه وی است.

وی ادامه داد : زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد به گونه ای تجهیز شده که وقتی مادر باردار بهمراه ماما وارد اتاق LDR آن می شود در آخر بدون هیچ دغدغه ای بهمراه نوزادش از اتاق خارج می گردد چرا که معتقدیم بهترین امکانات مدرن زایمان ، مانیتورینگ و سیستم های استاندارد درآن مهیا شده، حتی شوهر خانم باردار هم می تواند در اتاق زایمان درکنار همسر خود قرار گیرد اما فعلا بدلیل مباحث فرهنگی این کار را شروع نکردیم ضمن اینکه قبل از زایمان در کلاسهای آموزشی ، مادر باردار وهمراه بیمار توجیه می شوند .

رییس بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد در ادامه با اشاره به سیستم CSSD بیمارستان اظهار داشت : سیستم CSSD یکی از مهم ترین موضوعات در مجموعه اتاق عمل است که عملیات ضد عفونی ،استریل تجهیزات، کلیه وسایل مورد استفاده در اتاق عمل را انجام می دهد به گونه ای که تمام تجهیزات آلوده به خون و عفونی وارد سیستم CSSD میشوند در مرحله اول کاملاً شستشو شده سپس در مرحله بعدی بسته بندی صورت می گیرد و در مرحله آخر محصول کاملاً استریل شده مطابق استاندارد های لازم آماده برای مصرف می گردد.

دکتر منظمی مطلق با بیان اینکه سیستم CSSD بیمارستان بعنوان سیستمی مدرن برای سایر استانها الگوبرداری شده افزود: این سیستم در برخی استان های کشور راه اندازی شده اما در استان لرستان در تنها بیمارستانی که این سیستم ایجاد شده بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد است که بدون تعارف باید عرض کنم در بیشتر استانها برای الگوبرداری و اجرا در مراکز بیمارستانی این سیستم ما را رویت کردند و الگوبرداری نمود.

منظمی مطلق همچنین به خرید دستگاههای پیشرفته MRI و سنگ شکن برون اندامی اشاره کرد و گفت : دستگاه MRI از نوع 1/5 تسلا فیلپس است در نوع خود بروز ترین دستگاه MRI دنیا است تیمی از کشور سوئیس برای نصب بخشی از مراحل آن یکماه در بیمارستان مستقر بودند هزینه آن با احتساب نصب در حدود 7 میلیارد و پانصد میلیون تومان پرداخت شد. همچنین دستگاه سنگ شکن (دورنیر) بروز ترین دستگاه دنیا است هم سونوگرافی دارد بصورت پیوسته سنگ بیمار را دنبال می کند سنگ بیمار با نقس کشیدن و حرکت کردن گم نمی شود همچنین فلوروسکوب هم دارند بیمارانی که چاق هستند و یا سنگ آنها در جایی هست که مشخص نمی شود با فلوروسکوپ پیدا شده و آن را می شکند و مبلغی بالغ 1/5 میلیارد تومان برای راه اندازی آن هزینه کردیم .

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد همچنین تعداد کل پرسنل مستقر در این مرکز بزرگ درمانی لرستان را 650 نفر اعلام کرد وگفت : از این تعداد، 97 نفر آنها را تیم پزشکی تشکیل می دهند که 20 پزشکی عمومی ، 68 پزشک متخصص ، 4 پزشک فوق تخصص ، 3 پزشک دارو ساز و 2 نفر دندانپزشک به مردم ارائه خدمت انجام می دهند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد با بیان اینکه این مرکز، بیمارستان درجه 1 درمانی است اظهار کرد: این بیمارستان طی سه دوره که مورد ارزیابی اعتبار بخشی کشوری قرار گرفته خوشبختانه از نظر رتبه بندی جز بیمارستانهای درجه یک است و الان به جایی رسیدیم که علاوه بر اینکه به همه بیماران هم استانی سرویس دهی نموده بلکه بیمارانی از سایر شهرهای همجوار مانند: شهرستان‌های استان، خوزستان، کرمانشاه،ایلام ، ملایر و نهاوند و ...... پذیرش می شوند و روند درمان آنها توسط کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان به نحو احسن طی می‌شود.

وی همچنین از بخش رادیولوژی بیمارستان بعنوان بخشی کاملا دیجیتال و بروز یاد کرد و افزود : همه تجهیزات رادیولوژی این بیمارستان دیجیتال و بروزرسانی شده مجهز به سیستم (پکس ) می باشد . پکس، سیستمی است که تجهیزات رادیو لوژی بیمارستان را به همه واحدها وصل می کند و در این صورت دیگر نیازی به رد و بدل کردن فیلم و کلیشه و پرینتر نیست پزشکان چه در اتاق عمل چه در بخش، در روی مانتیور عکس بیمار را با کیفیت عالی مشاهده می نمایند و تصمیمات لازم را اتخاذ می نمایند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =