سخنگوی دولت خبر داد: دومین جلسه شورای عالی هماهنگی برای مدیریت تحریم‌ها با حضور سران سه قوه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، محمدباقر نوبخت در جلسه هفتگی سخنگوی دولت با اشاره به دومین جلسه شورای هماهنگی قوای سه‌گانه با حضور روسای قوا گفت: باتوجه به فرمایشات رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی و شرایط زمان تحریم، خوشبختانه صبح امروز این جلسه در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل شد و روسای هر سه قوا حضور داشتند. با این جلسات که به صورت مستمر و منظم در هفته تشکیل می شود، بتوانیم به راحتی از ظرفیت بزرگ کشور برای کم اثر کردن تحریم ها استفاده کنیم. این جلسات ادامه خواهد داشت و بحث امروز در خصوص حمایت از بازار سرمایه و بورس بود.

اهم اظهارات نوبخت به شرح زیر است:

* {در واکنش به نامه 100 فعال سیاسی مدنی به ترامپ}: حق ماست علیه زورگویی آمریکا بایستیم اما در این شرایط عده ای نامه می نویسند که با آمریکا مذاکره کنیم. اما آیا ترامپ قابل اعتماد است؟ این نامه نشان داد که عقل سیاسی کامل نیست که چنین توصیه ای می کنند. ما باید بایستیم و مقاومت کنیم، موضع ما به حق است و همه باید در کنار هم باشیم.

* این نامه نماد آزادی سیاسی است که افراد نظرات خود را بیان می‌کنند. نظام نشان داده است که هر زمان برای پیشرفت منافع ملی لازم باشد، مذاکره می‌کند، مثل برجام، اما در این شرایط که آمریکا زور می‌گوید، با چه کسی مذاکره کنیم؟ چه ثباتی در آمریکا وجود دارد؟ اصلا زمینه مذاکره با چنین فردی وجود ندارد. افکار عمومی هم از مذاکره با ترامپ استقبال نمی‌کند.

* برای جلوگیری از انباشت نقدینگی در بازار تقاضا به جای تولید این تصمیم گرفته شد، در روزهای اخیر شاهد افزایش شاخص بورس و ورود نقدینگی ها به جای بازار ارز و سکه به بورس بوده ایم. در این برهه اگر درباره احساس روانی صحبت می‌شود، احساس ناامنی باعث می‌شود که یک تقاضای غیرمعمول صورت بگیرد، این تقاضای غیرواقعی صرفا برای ذخیره است.

* نیازهای روانی واقعی نیست اما انتظارات تورمی را به وجود می‌آورد. در خصوص منابع ریالی و ارزی تا این لحظه دولت و کشور در این خصوص مشکلی نداشته است. از اول فرودین سال جاری تا ۲۷ خرداد مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای انواع کالاها ارز تخصیص داده شده است. این تخصص با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که برای داروها و کالاهای ضروری ۳هزار و ۸۰۰ تومان است. می‌گویند که ارز برای این پرداخت‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ است که گرفته است؟ باید بگویم که دولت پرداخت کرده است. این ظلم است که با ارز دولتی کالایی وارد می‌شود اما در کوچه و پس کوچه با ارز دیگر به فروش برسد.

* براساس اعلام بانک مرکزی از اول فروردین تا ۲۷ خرداد ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات انواع کالاها تخصیص داده شده است. او با بیان اینکه گران کردن کالاها به بهانه عدم دریافت ارز غیرقانونی است تاکید کرد: از دستگاه های نظارتی انتظار داریم قویا در جهت حمایت از مردم عمل کنند.

* از اول فروردین تا 27 خرداد، 20میلیارد و 500میلبون دلار ارز برای واردات انواع کالاها تخصیص داده شده است، 9میلیارد و 700 میلیون دلار ارز با نرخ ارز 4200 تومانی پرداخت شده است.

* منابع ریالی کشور از ابتدای سال تا 24خرداد نسبت به سال گذشته 93/5 درصد افزایش پیدا کرده است، 77/4 درصد منابع حاصل فروش نفت و فرآورده های نفتی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، تا 24 خرداد، 22هزار میلیارد و 386میلیارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت شده است.

* از علی کریمی بخاطر راه انداختن کمپین گران نخریدن کالاها تشکر می‌کنم، اقدام او قابل قبول است، وی فرد محترمی است که تیم سپیدرود رشت را خوب اداره کرد.تولید و فروش خودروها افزایش یافته است اما باز هم می بینیم قیمت خودرو بالا می رود، این کمپین در این مورد خاص خوب است.

* تعیین نرخ سوم برای دلار از سوی دولت کذب است.

* در دیپلماسی قهر و آشتی و صددرصد مخالف و موافق متصور نیست و کشورها با یکدیگر در مسائل مختلف اتفاق و یا اختلاف منافع دارند، تلاش دشمنان بر این است که سهمیه ما را در اوپک بگیرند. الان هم بحث این است که تحریم نفتی را اعمال کنند که یکی از مذاکرات ما با اروپا این است که باید خرید قبلی خود را داشته باشد.

* در شرایطی که سهم ایران کاهش یابد، کشورهای دیگر به دنبال آن هستند که این سهیمه را کسب کنند. این را به حساب هماهنگی های قبلی و دسیسه نباید گذاشت.

* {در خصوص مهاجرت از شهرهای کوچک به تهران و شهرهای بزرگ}: این موضوع یکی از سیاست های فعلی ما است و همچنان در راستای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ در حال تلاش هستیم.

* {پیرامون ورود خودرهای گران قیمت به کشور}: خودروهای ثبت سفارش شده با ارز ٤٢٠٠ تومانی وارد می شود.

* {درباره برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بعد از هشت ماه و عزم اطلاع رسانی در خصوص محتوای این جلسه}: روز گذشته بنده همزمان در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم و از محتوای این جلسه اطلاعی ندارم، اما جلسات بعدی را حتما اطلاع رسانی خواهم کرد.

* {در مورد اظهارات منتقدان دولت در مورد قانون تامین مالی تروریسم}: منتقدان و مخالفان دولت به دنبال این هستند که تلاش های دولت را کم جلوه و بی تاثیر بیان کنند. در حالی که تلاش می شود بی جهت به معنی تامین مالی تروریسم ما را در لیست سیاه نگه دارند و بهانه ای شود برای آمریکا که ما را به لیست سیاه برگرداند و در این خصوص به ما انتقاد می کنند.در چنین شرایطی وضعیت اقتصادی ما سخت تر خواهد شد که در این صورت نیز باز به دولت انتقاد خواهند کرد که چرا این شرایط را ایجاد کردید؟ عده ای از هرچه که دولت را بتواند در شرایط سخت قرار دهد حمایت می کنند ولو اینکه این شرایط باعث تضعیف نظام شود.

* {در خصوص لایحه اصلاحی بودجه در شرایط اعمال تحریم}: از اواخر سال گذشته و فروردین ماه امسال ٤ سناریو را بر اساس شدت تحریم تعریف کردیم و با اطلاعاتی که از وضعیت پیش رو در اختیار داشتیم، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است. البته فعلا تحریمی اعمال نشده و فقط شیپور جنگ را نواخته اند که برخی در این آزمون متاسفانه خوب عمل نکردند. دولت باید نیازهای اصلی کشور را شناسایی و برطرف کند، یکی از مسائل مهم نظارت و تنظیم بازار است که در جلسه روز گذشته نیز مقرر شد دستگاه های نظارتی به کمک اصناف با تمام قوا برای تنظیم بازار وارد شوند.

* {درباره پرداخت افزایش حقوق کارکنان}: درصد افزایش حقوق کارکنان به دستگاه ها پرداخت شده اما نیازمند احکام است که در روزهای آینده احکام آن صادر خواهد شد.

214215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    جناب نوبخت شما از کجا فهمیدید افکار عمومی از مذاکره استقبال نمیکند من یکی که به نوبه خود از مذاکره مستقیم با ترامپ یا هر رییس جمهور دیگر آمریکا استقبال میکنم بشرط اینکه طرف مذاکره کننده ما دارای اختیارات تام باشد و مثل برجام صرفاً ناقل قول منابع قدرت داخلی به طرف خارجی نباشد برجام هم دقیقا به دلیل مسلوب الاختیار بودن رئیس جمهور و هیئت مذاکره کننده به فنا رفت
    • قاسم IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      5 14
      آمریکا دیگه باید با شما کدخداپرستان چه بکنه تا بفهمید قابل اطمینان نیست؟ضمنا تیم مذاکره کننده اگر اختیار تام نداشتند اینقدر خسارت به بار نمی آوردند،خود روحانی بارها گفت تمام مسئولیت مذاکرات هسته ای با من هست.
    • عرفان IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      25 1
      امثال نوبخت اصلا نمیفهمن فقر چیه... بیکاری چیه... بی خانمانی چیه... شرمنده زن و بچه شدن چیه... چون اصلا اینها را هیچ وقت ندیده.. حس نکرده.. واقعا نمیفهمه فقر و بیکاری چیه... این صورت گل انداخته و شکم سیر نمیفهمه فقر چیه.. نمیفهمه
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      2 13
      امثال تو از هر چیزی استقبال میکنن. بدبختی امروز مردم ایران هم همین است از امضای خرید هواپیما.. ا امضای برجام. از اف ای تی اف. از باخت به ارژانتین.. از چی استقبال نمیکیند؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ناشناس DE ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      11 2
      نظر شما فوف العاده عالی بود ، بینهایت مثبت ، مثبت ، مثبت ........
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
      3 9
      هه..چقد تو خوبیداداچ اصلن برجامو یکی دیگه گفته خوبه؟؟حالا مگه آمریکا همونم قبول کرد؟ بریم مذاکره ک چی؟بریم تعهدنامه امضا کنیم ک دوباره بزنن زیرش؟دوباره ما عمل کنیم و اونا بیان تعهدشونو پاره کنن؟؟بعضیا چقد ساده اند خداییش
    • علی DE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
      9 2
      مذاکره در بالاترین سطح صد در صد جواب میده . تو را به خدا به خاطر ملت غرور و خودشیفتگی رو کنار بذارید منطقی فکر کنید کشور دارد به قهقرا میرود
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    142 2
    لعنت بر پدر دروغگویی که می گوید ارز دارو 3800 تومان است.علیرغم آنکه آمریکا گفته دارو جزو موارد تحریمی نیست. من که دنبال داروهای سرطانی هستم این داروها نه تنها گران شده بلکه پیدا هم نمی شود... لعنت بر پدر و مادر ی که بدبختی مردم را وسیله ای برای سود و یا جمع کردن رای می کنند
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      7 0
      اصلا دارو در بازار وجود نداره من حدودا چهل داروخانه رو برای قرص های پدرم گشتم هر کدوم که رفتم بهم گفتن نگرد گیرت نمیاد تا کجا با این دروغ ها می خواهید پیش برید ، دارو اصلا جزو تحریم نیست و متاسفم برای مردم ایران آنها یی که این دروغ های شما رو باور میکنند
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    130 8
    حتما باید تا حد مرگ تحت فشار باشیم که پای مذاکره بشینیم.
  • مهدی A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    129 6
    منظورش از افکار عمومی خودشونن فقط
    • بی نام EU ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      8 0
      منظورش از افکار عمومی، افکار خصوصیه، کلا در همه مواردی که این ترکیب استفاده میشه منظور همینه
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    83 2
    این یعنی حتما هفته پیش با آمریکایی ها مذاکره کردن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    122 1
    نوبخت:اصلا زمینه مذاکره با ترامپ وجود ندارد منم اگه كل خانوادم امريكا بودنن و بانك مركزي در اختيارم بود هر روز مرگ بر امريكا مي گفتم و تظاهر مي كردم بيچاره مردم بدبخت ايران كه گرفتار شما شدن
  • بی نام GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    65 0
    مسئول مستقیم در کوچه با ارزهای دیگر می فروشند تیم اقتصادی دولت و در راس آن رئیس کل بانک مرکزی می باشد.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    88 2
    تازمانی که زمینه مذاکره با اسد وحسن نصرالله و حوثی ها و .... هست مسلم است برای مداکره با دنیا جایی نمی ماند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
      1 12
      خدا بهت عقل بده..ب ما هم پول
  • بی نام GB ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    78 2
    تو رو خدا دیگه مدیریت خودتون رو بگذارید کنار بسپارید به مردم تا خودشون مشکلات ۴۰ ساله‌ای که مملکت رو به پرتگاه بردید رو حل کنند.
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    93 1
    حس میکنم این خنده ای که همیشه روی صورت نوبخت هست، پوزخند به وضع فلاکت بار مردمه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    59 3
    نوبخت:اصلا زمینه مذاکره با ترامپ وجود ندارد منم اگه كل خانوادم امريكا بودنن و بانك مركزي در اختيارم بود هر روز مرگ بر امريكا مي گفتم و تظاهر مي كردم بيچاره مردم بدبخت ايران كه گرفتار شما شدن
  • بی نام IT ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    64 1
    اصلا از کجا معلوم با این ارز ۴۲۰۰ کالا وارد کنند؟ اصلا از کجا معلوم قیمت اجناس وارداتی را درست اعلام کرده باشند؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    93 1
    باب مذاکره باز نیست ولی باب مهاجرت فرزندان که خوب باز هست خدا رو شکر
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    39 8
    مقصر احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    9 74
    نخیر بفرما مذاکره هم بکن . ننگ برجام رو جمع کن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    106 2
    شماچرا یک دختر وپسرت امریکان؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    101 7
    اخرش میرین پای مذاکره ولی وقتی که دلار به بیست هزارتومان رسید و مردم کاملا بدبخت شدن.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
      1 10
      عامل بدبختی مردم خود ما مردم هستیم ک از ایرانی حمایت نمیکنیم.فقط بلدیم نق بزنیم
  • آرمان A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    8 0
    البته برهمگان مبرهن است که باتوجه به درآمدهای میلیاردی عزیزان حکومتی و بی توجهی مشهود به وضعیت زندگی غالب مردمی که بافقر و ناامیدی دست وپنجه نرم می کنند نیازی به مذاکره نیست. چون خانواده خودشان هیچ مشکلی ندارند ویا در کشورهای خارج دارن عشق و صفا می نمایند عزیزان
  • امیددتدد A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    7 0
    زمینه ی خوبی برای مذاکره با ترامپ وحود داده. لطفا استفاده کنید. برای من هیچ کشور دیگه مهم نیست من دوستی با کل کشور های عضو سازمان ملل رو میخام.‌زندگی ما رو بر باد دادید با این تفکرات تندرو. بابا ما تو کشورداری خودمون موندیم. بعد ادعای صدور الگو رو هم داریم؟؟ باید مذاکره کرد و امتیاز داد و امتیاز گرفت
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    6 0
    "با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کنند و در کوچه‎ها با ارز دیگر می‌فروشند" این یعنی: نرخ ارز تا 7500 میاد بالا تا واقعی شه بعد یه یکسان سازی نرخ ارز دیگه راه میاندازیم بعد دوباره با نرخ بازار آزاد 10 هزار تومانی روبرو میشیم بعد دوباره یه سری با نرخ 7500 تومانی سو استفاده می کنن بعد دوباره نرخ ارز رو واقعی میکنیم دوباره یه یکسان سازی نرخ ارز راه میاندازیم دوباره.... دیگه این سناریوی 40 ساله مثلا اقتصاددانهای کشور تکراری شده که یه کاسب جزء هم اونو از بر شده جالب اینه که قراره با این تدابیر مشکل اقتصاد حل شه ولی ....
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 7
    چرا به نيروي داخلي تكيه نميشه و سعي نميكنيد مشكلات داخل حل شود .فكر ميكني عوامل خارجي موقعيت شما رو تثبيت ميكند زهي خيال باطلل
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    4 0
    ديگه حرف لبخند نوبخ فايده نداره
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    9 0
    رفراندوم بگذارید دروغ و ریا پدر مردم را دراورد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    6 1
    شما که در ناز و نعمت زندگی می کنید.به خاطر بقیه که در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنند.گفتگو که نمی کنید حداقل تنش و تحریم را کنترل کنید.
  • محمد خان A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    6 0
    چهل ساله فرصت سوزی میکنیم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    12 0
    آقا رفراندوم بزارید نه یه نظر سنجی بزارید هر چی مردم خواستن انجام بدید ... بیخود هم از جانب مردم حرف نزنید لطفا
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    11 0
    مرد جنگ هستید بسم الله و گرنه مذاکره کنید .ما تا ابد نمی توانیم منتظر و بلا تکلیف باشیم.
  • بی نام EU ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
    8 0
    بگو می ترسیم مذاکره کنیم
  • ن GB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
    6 0
    خا پس باش تا صبح دولتت بدمد. شاخ شونتون واسه دنیا منو کشته