کیهان نوشت: با افشای ابعاد جدیدی از پرونده اتهامات مطرح شده علیه «گونن سِگِو» وزیر پیشین انرژی رژیم‌صهیونیستی درباره جاسوسی برای ایران، گفته می‌شود وی ارتباطات نزدیکی با حلقه دیپلماتیک این رژیم در نیجریه داشته است.


روز دوشنبه و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو ۶۲ ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.
اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم‌صهیونیستی با واکنش‌های متعددی از سوی رسانه‌ها و مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.
منابعی که در نیجریه با سِگِو در ارتباط بودند به نشریه عبری زبان «والا» گفتند وی گاهاً با «گای فلدمن» سفیر رژیم صهیونیستی در نیجریه دیده شده بود و برخی از کارمندان سفارتخانه نیز با او در ارتباط بودند.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که وی چند روز پیش از بازداشت شدن، در همایش هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اشغالگر قدس در سفارتخانه این رژیم در نیجریه شرکت کرده بود.
به نوشته«یدیعوت آحارونوت» سگو در نیجریه به عنوان پزشک مشغول کار بود و دیپلمات‌های اسرائیلی به بهانه بیماری و معاینه شدن، به نزد او رفته و اطلاعاتی را در اختیارش می‌گذاشتند.
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این وزیر اسبق، با نام مستعار «گونن واندرمن» به عنوان یک تاجر اسرائیلی در نیجریه فعالیت می‌کرده و با چندین دیپلمات خارجی جهت مقاصد اطلاعاتی خود ارتباط برقرار کرده است.
به ادعای این شبکه، سِگِو از یک پاسپورت دیپلماتیک آلمانی برای سفر به ایران و ارائه اطلاعات به‌دست آمده، استفاده کرده بود. وی این پاسپورت و یک خودرو با پلاک آلمانی را بعد از ازدواج صوری با یک دیپلمات آلمانی در نیجریه به دست آورده بود. این ازدواج بعد از پایان ماموریت، به پایان رسید.
جزئیات جدید منتشر شده از بازجویی‌های سگو در رسانه‌های صهیونیستی نشان می‌دهد که وی ادعا کرده زمانی که از سوی سفارت ایران برای ارائه خدمات پزشکی فراخوانده شده بود، برای اولین بار مورد ارتباط عوامل اطلاعاتی ایرانی قرار گرفته و از آن زمان فعالیت‌های مخفیانه خود را آغاز کرد. او همچنین تلاش کرده بود که عاملین ایرانی خود را به عنوان تجار خارجی به دیپلمات‌های اسرائیلی معرفی کند.
بنابر این گزارش، یکی از این دیپلمات‌ها اما به تلاش‌های مکرر وی برای برقراری ارتباط با ایرانی‌ها مشکوک شده و به سازمان اطلاعات این رژیم گزارش داده است. سِگِو در نیمه ماه می ۲۰۱۸ هنگامی که قصد داشت از فرودگاه ابوجا به کشور گینه استوایی بگریزد، توسط پلیس بازداشت و به فلسطین اشغالی استرداد شد.
به گزارش فارس، مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر می‌گویند که اگر گونن سِگِو در پرونده جاسوسی برای ایران گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =