رییس خانه اقتصاد ایران با اشاره به کمپین نه به خرید گفت: حرکتی شروع شده که جلوی دلال‌بازی را بگیرد، اما باید این حرکت بسیار هوشمندانه باشد؛ هوشمندانه به این صورت که اگر تولیدکننده‌ای کالای خود را گران نکرده، در این ماجرا آسیب نبیند.

ابراهیم جمیلی در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره کمپین نه به خرید اظهار داشت: کمپین نه به خرید از یک نظر بسیار خوب است، زیرا مردم را به حقوق مصرف‌کننده آگاه می‌کند. ما گاهی اوقات به حقوق مصرف‌کننده آگاه نیستیم و بر این اساس، تحت تاثیر جو قرار می‌گیریم.

وی با ذکر مثالی افزود: امروز اگر بگویند روغن نیست، همه می‌روند روغن می‌خرند یا اگر بگویند پودر لباسشویی یا صابون نیست، همه می‌روند صابون می‌خرند. این‌گونه انبارها تبدیل به انبارهای خانگی می‌شود.

رییس خانه اقتصاد ایران عنوان کرد: حرکتی شروع شده که جلوی دلال‌بازی را بگیرد. حرکت بسیار خوبی است، اما باید این حرکت بسیار هوشمندانه باشد. هوشمندانه به این صورت که اگر تولیدکننده‌ای نیامده کالای خود را گران کند، در این ماجرا آسیب نبیند. ما باید تلاش کنیم تولید واقعی آسیب نبیند.

جمیلی تصریح کرد: ما گاهی اوقات با حرکت‌هایی که انجام می‌دهیم، باعث خودتحریمی می‌شویم، اما این حرکت کمپین از نظر من حرکت خوبی است، زیرا همه در یک جریانی قرار می‌گیرند که بدانند به حداقل حقوق مصرف کنندگان آگاه شوند.

وی متذکر شد: این کمپین اگر باعث کاهش قیمت‌ها نشود، جلوی افزایش قیمت‌ها را می‌گیرد. ما باید توجه کنیم که توان خرید مردم حد و حدودی دارد و سبد کالایی مردم با درآمد توام باشد.

رییس خانه اقتصاد ایران ادامه داد: ما نمی‌توانیم هر روز حقوق‌ها را افزایش دهیم، چون امکان‌پذیر نیست و هم این‌که قدرت خرید مردم را کم کنیم. ما نباید برای گران کردن کالاها مسابقه بگذاریم، ما باید مسابقه تولید و حفظ اشتغال بگذاریم.

جمیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط سختی بر کشور تحمیل شده و باید از حقوق اکثریت مردم حمایت کنیم. این کمپین یک حمایت مردمی است.

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    0 1
    چقدرم کمپین نه به خرید داره جواب میده؟ سکه هرروز گرانتر از دیروز، با این موج افزایش قیمت سکه و ارز، این موج تا چند روز آینده به مسکن هم خواهد رسید