در چهارماهۀ اول سال میلادی همزمان با رشد ۱۵ درصدی تولید در گروه فولاد مبارکه، ایران هشت میلیون و ۱۲۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن) 27.6 درصد رشد نشان میدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارماهۀ اول سال میلادی، فولاد مبارکه با تولید ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تن، فولاد هرمزگان با تولید ۵۰۵ هزار تن و مجتمع فولاد سبا با تولید ۳۸۸ هزار تن، به ترتیب رشد ۱۲ و ۶ و ۷۰ درصدی را به ثبت رساندند.

به گزارش انجمن جهانی فولاد (World Steel Association)، در مدت مذکور، ایران ۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن) ۲۷.۶ درصد رشد نشان میدهد.

این گزارش حاکی است تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ با رشد ۱۲.۴ درصدی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسید. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.

تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در چهارماهۀ نخست سال جاری میلادی ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۸، با ۴.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تن ثبت شد.

طی چهارماهۀ نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۲۸۸ میلیون و ۹۶۹ هزار تن، هند با ۳۵ میلیون و ۳۸۱ هزار تن، ژاپن با ۳۵ میلیون و ۱۲۹ هزار تن، روسیه با ۲۳ میلیون و ۷۹۷ هزار تن و کره جنوبی با ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ (از ۱۰ دیماه ۱۳۹۶ تا ۱۰ اردیبهشت۹۷) تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان) با ۱۵.۴ درصد رشد به ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار تن رسید؛ در این بازۀ زمانی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۶ درصد رشد کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =