تلویزیون، تحت‌تاثیر جام جهانی یا دست خالی؟

بعد از تمام شدن ماه مبارک رمضان، شبکه‌های تلویزیون هیچ برنامه یا سریال خاصی برای پخش ندارند و حتی «خندوانه» هم تحت تاثیر جام جهانی قرار گرفته است.

نژلا پیکانیان- خلا برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی دو هفته‌ای است که در بیشتر شبکه‌ها توی ذوق می‌زند. در واقع بعداز تمام شدن ماه مبارک رمضان هیچ کدام ازشبکه‌ها برنامه یا سریال جدیدی را روی آنتن نفرستادند.شبکه سه با پوشش مستقیم مسابقات جام‌جهانی و پخش ویژه برنامه این مسابقات با نام «2018» اوقات بیننده‌هایش را پر می‌کند اما مسئله دیگر این است که سایر شبکه‌های تلویزیون هم ظاهرا تحت‌الشعاع مسابقات جام جهانی قرار گرفته‌اند و کنداکتورخالی‌شان حسابی خودنمایی می‌کند.

«2018» برگ برنده تلویزیون؟

 تنها برگ برنده این روزهای تلویزیون و شبکه سه سیما برنامه «2018» است که ویژه برنامه جهانی است و البته که حضور عادل فردوسی‌پور مجری همیشه محبوب تلویزیون در موفقیت آن بی‌تاثیر نیست. شاید بیینده‌های شبکه سه که این روزها سرشان به فوتبال و برنامه «2018» گرم است توقع نداشته باشند در این میان سریال هم تماشا کنند اما انتظار پخش برنامه یا سریال از شبکه‌های دیگر به نظر توقع بالایی نیست که مدیران تلویزیون آن را هم درست برآورده نکرده‌اند. البته در این میان عادل فردوسی‌پور با تمام حاشیه‌هایی که برای برنامه‌اش و مهمانی که او دعوت کرده بود درست شد همچنان برنده است و بیننده‌های زیادی را پای تماشا می‌نشاند. کاری که خیلی از رقبایش از آن ناتوانند. او با برنامه «2018» در شب بازی ایران و اسپانیا توانست بالای نه میلیون پیامک را پیش از زدن سوت شروع بازی به این برنامه روانه کند که در نوع خود رکوردی قابل توجه است. البته که ظاهرا این موضوع چندان هم خوشایند مدیران سیما و شبکه نیست و از همین رو هم بود که همراهی که باید در پخش برنامه‌ای که قرار بود با حضور پویول روی آنتن برود اجازه پخش نگرفت، صورت نپذیرفت.

نسیم و «خندوانه» ادامه می‌دهند

 شبکه نسیم انا در این میان تنها شبکه‌ای است که روال عادی پخش برنامه‌هایش را نشکسته و جدول پخشش را تحت‌الشعاع جام جهانی فوتبال قرار نداده است. حتی برنامه «خندوانه» هم در این مدت به شکل سابق روی آنتن می‌رود و جالب‌تر اینکه شب بازی مهم و پربیننده ایران و اسپانیا نیز این برنامه با حضور ترلان پروانه از شبکه نسیم پخش شد. شاید این برنامه در آن شب مثل سابق بیننده نداشت اما بازپخش آن مورد توجه قرار گرفت و از طرف دیگر عده دیگری از مخاطبان تلویزیون که مثل بقیه طرفدار پروپاقرص فوتبال نیستند پای تماشای این برنامه یا نمونه‌های مشابه نشستند. صحبت‌هایی هم که بعد از پخش این برنامه در فضای مجازی میان کاربران رد و بدل می‌شد گواه این بود که برنامه‌ بیننده‌های خودش را داشته است و در آن شرایط هم دیده شده است.

تکرار «سارق روح» تنها سریال شبکه سه

امسال اما پایان ماه مبارک رمضان همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال شد و از همان زمان هم تلویزیون و به علی‌الخصوص شبکه سه به پخش همین ویژه برنامه جام جهانی‌اش بسنده کرد و بی‌خیال پخش برنامه‌های جدید و سریال‌های تازه‌تولید شد.

شبکه سه در این میان اقدام به بازپخش مجموعه تلویزیونی «سارق روح» کرده است، سریالی که پیش از این نیز بار دیگر روی آنتن رفته بود و به نظر می‌رسد در این اوضاع تنها برای پر کردن ساعتی از روز و شب از این شبکه می‌شود.

چرا کنداکتور تلویزیون خالی است؟

شاید برخی از طرفداران و مسئولان تلویزیون علت خالی بودن کنداکتور شبکه‌ها را تب و و تاب فوتبال عنوان کنند و اینکه جام جهانی به خودی خود اینقدر طرفدار دارد که بیننده‌های تلویزیون در زمان برگزاری جام جهانی توقع پخش برنامه یا سریال دیگری را نداشته باشند اما تعطیل کردن برنامه‌های شبکه‌های دیگر یا تدارک ندیدن سریالی جدید بعد از پخش سریال‌های مناسبتی ماه رمضان به نظر به جز عدم برنامه‌ریزی درست مدیران سیما دلیل دیگری ندارد. در واقع اینکه چون فوتبال و جام جهانی بیننده و طرفدار دارد دلیل قاطع و محکمی برای عدم برنامه‌ریزی درست شبکه‌ها برای پخش برنامه‌های غیر فوتبالی یا سریال‌های نمایشی نیست.

درست است که فوتبال و جام جهانی مهم است، طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها در مدت زمان برگزاری جام جهانی فوتبال همه تمرکزشان را روی دنبال کردن فوتبال‌ می‌گذارند اما برخی از بیننده‌های تلویزیون علاقه‌مند به تماشای فوتبال نیستند و واضح است که اگر بخواهند تلویزیون ایران را تماشا کنند هیچ برنامه‌ و سریالی برای دنبال کردن ندارند.

شبکه نمایش خانگی و رقابت با تلویزیون

در مقابل دست خالی تلویزیون که برنامه‌ای‌تازه تولید ندارد، شبکه نمایش خانگی همچنان به عرضه سریال‌هایش ادامه می‌دهد. این روزها دو سریال «ساخت ایران 2» و «گلشیفته» هر هفته به این رسانه می‌آیند، علاوه بر این دو سریال، مجموعه «بالشتها» هم که برای گروه سنی کودک تهیه ‌و تولید می‌شود و به دلیل حضور عمو پورنگ توانسته طرفدارانی هم برای خودش تا بدین جا دست و پا کند در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    اونقدر دستس خالیه هر شبکه ای می زنی یه جوری با جام جهانی آنتن رو پر کرده
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 0
    شما میگی بعد رمضان تلویزیون سریال جدید نداره؟ من میگم ده ساله که سریال جدید نداره. اون پایتخت رو هم اسپانسرهای بیرون صدا و سیما ساخته اند. در واقع هیچ به هیچ. هرچی داره پخش میشه تکرار سریالهای قدیمیه. تکرار و تکرار