۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت‌‌الله سیدشهاب‌‌الدین مرعشی نجفی، فقیه، ادیب و محدث عالیقدر جهان اسلام و تشیع در عصر حاضر بود و از محضر اساتید نجف در علوم مختلف کسب فیض کرد، آنگاه خود بر کرسی تدریس تکیه زد و بیشترین عمر خود را در مسیر طلاب و ترویج و تبلیغ اسلام صرف کرد و تا آخرین لحظات عمرشریفشان هیچ وقت به حج نرفتند.

سید محمود مرعشی، فرزند آیت‌الله مرعشی درباره پدر می‌گوید: «آیت‌الله نجفی تا هنگام وفات موفق به زیارت خانه خدا نشدند، تا واپسین روز‌های عمر بار‌ها از ایشان سوال می‌شد چطور تا حالا مشرف نشده‌اید؟ می‌فرمود: مستطیع نشدم!»

یک وقتی شخصی گفت: «آقا این همه پول در اختیار شما هست، شما چگونه مستطیع نشدید؟»

فرمود: «این پول‌ها از آن من نیست، مال وجوهات، سهم امام و سهم سادات، مطالبه عبّاد و زکوات است و من نمی‌توانم این‌ها را برای خود صرف کنم و به مکه مشرف شوم، در حالی که از خودم هیچ چیزی در دنیا ندارم، پس من مستطیع نیستم.»

دیگری گفت: «یک وقت ممکن است کسی شما را مهمان کند»، در پاسخ فرمود: «من باید بدانم آن پولی که می‌خواهم با آن مرا مهمان کند، از کجا تامین شده است؛ خدای ناکرده پول‌های شبهه‌ناک نباشد، دلم می‌خواهد که پول از آن خودم باشد.»

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    48 5
    گذشته از استطاعت مالی جهت مشرف گشتن به حج انسان باید صاحب استطاعت معنوی هم بشود و بفهمد که چرا به چنین سفری می رود که البته اکثر حاجی های ما دچار چنین استطاعتی نیستند. از روز اول فکر سوغاتی خریدن هستند.