کلینیک پزشکی-ورزشی هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری با حضور دبیر کل فدراسیون فوتبال و جمعی از مسئولان استانی در خیابان شریعتی، جنب کلینیک امام علی (ع) شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان استان ، حمید کریمی  در حاشیه افتتاحیه کلینیک پزشکی-ورزشی هیات فوتبال اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف فوتبال استعدادهای مهمی دارد و این استان شرایط لازم برای میزبانی اردوهای تیم های ملی و فوتبال باشگاهی را دارد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان موفقیت‌های فدراسیون فوتبال را حاصل تلاش و نقش پرثمر و حضور فعال رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال کشور دانست و گفت: بی‌شک برای رشد و اعتلای ورزش فوتبال افراد بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند که امروز جا دارد از همه آنها به نیکی یاد کنیم.


کریمی ایجاد نشاط عمومی در سراسر کشور پس از برد تیم ملی فوتبال در جام جهانی را از ارزش های این ورزش دانست و افزود: مقام معظم رهبری در جام جهانی اخیر ۲بارپیام تشکر ارسال و در دیدار با اعضای هیات دولت نیز بر لزوم سختکوشی تیم اقتصادی همانند تیم فوتبال تاکید کردند که این از نقاط قوت ورزش است.


وی یادآور شد: امروز ورزش زبان مشترک، یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع و دروازه گفتگوی بین ملت ها و جنگ واقعی بر سر کسب مدال های المپیک و قهرمانی در عرصه های ورزش است.


دبیرکل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: چهارمحال و بختیاری را یکی از مستعدترین نقاط کشور برای برپایی اردوهای ورزشی عنوان کرد و گفت: به تیم های ورزشی توصیه می شود از این ظرفیت برای برپایی اردوها بهره مند شوند.


محمدرضا ساکت تصریح کرد: این فدراسیون به دنبال افزایش سهمیه داوران ایرانی در جام جهانی و جام ملت های آسیا در دوره های بعدی است.


وی افزود: طرح داوران آینده (فیوچرز) با انتخاب داوران بین 23 تا 28 سال اجرایی می شود و داوران منتخب در یک آکادمی ویژه آموزش‌های لازم را خواهند دید.


ساکت با اشاره به اینکه نگاه فدراسیون فوتبال در اجرای طرح داوران آینده، تضمین، تثبیت و افزایش سهمیه در مسابقات جهانی و قاره ای است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیز در بخش داوری فوتبال یک استان کاریزماست و این استان می تواند در بخش داوری سرمایه گذاری کند.


دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در بخش توسعه فوتبال نیز هم اکنون کشور به 9 منطقه تبدیل شده است و استعدادیابی در رده های سنی مختلف در این مناطق در حال اجراست.


ساکت اظهار داشت: جشنواره های فوتبال که همه ساله در استانها برگزار می شود از امسال در قالب المپیاد نخبگان ورزشی اجرایی خواهد شد و تیم های فوتبال و فوتسال دختران و پسران در المپیاد نخبگان ورزشی که امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، شرکت می کنند.


طهمورث حیدری رئیس هیأت فوتبال استان نیز بیان کرد: علیرغم مشکلات مالی و اعتباری موجود، ورزش فوتبال با مدیریت مسئولین فدراسیون فوتبال و انسجامی که در هیات‌های استانی وجود دارد همواره موفق عمل کرده است.


وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای برگزاری اردوهای تیم ملی فوتبال را دارد و امید است در آینده این استان پایگاهی برای برگزاری اردوهای تیم ملی شود.


توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه ششمین مرکز پزشکی فوتبال کشور در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد، تصریح کرد: در این کلینیک تست‌های سلامت و آمادگی جسمانی، صدور دفترچه سلامت یکساله و انواع دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران، داوران و مربیان فوتبال استان انجام می‌شود.


وی در خصوص فلسفه و روش ایجاد مراکز یا کلینیک های پزشکی ورزشی فوتبال گفت: اهمیت سلامت ورزشکاران بویژه بازیکنان فوتبال، درمانهای نادرست در مراکز غیر تحصصی و عوارض ناگوار برای ورزشکاران ، سبب شد مراکز یا کلینیک های استاندارد در این خصوص افتتاح شود تا راهکار مناسبی برای بازگشت سریع و مطمئن ورزشکاران به مسابقات باشد و قطعاً تأسیس این مراکز باعث ارتقای کیفی پزشکی فوتبال در قاره کهن خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =