۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۴

ترکیه با فیلم «درخت گلابی وحشی» اثر نوری بیلگه جیلان شانس خود را در رقابت برای رسیدن به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان امتحان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «درخت گلابی وحشی» به کارگردانی نوری بیلگه جیلان نماینده ترکیه در نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان خواهد بود.

جیلان پیش از این ۴ بار با فیلم‌هایش از کشور ترکیه به آکادمی اسکار معرفی شده، که آخرین بار آن سال ۲۰۱۴ با فیلم برنده نخل طلای «خواب زمستانی» بود.

فیلم «درخت گلابی وحشی» نخستین بار در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

به گزارش رسانه‌های محلی ترکیه فیلم جدید جیلان از میان ۱۲ فیلم برای حضور در مراسم اسکار برگزیده شده است.

نوری بیلگه جیلان

نود و یکمین دوره اسکار در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

فیلم «درخت گلابی وحشی» داستان نویسنده باانگیزه‌ای است که پس از پایان دانشگاه به خانه بازمی‌گردد تا هزنیه انتشار نخستین رمان خود را تأمین کند اما در راه رسیدن به این هدف با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

تا کنون هیچ فیلمی از سینمای ترکیه موفق به کسب جایزه اسکار یا حتی راه یافتن به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نشده است. البته سال ۲۰۱۵ یک فیلم به زبان ترکی با عنوان «موستانگ» به کارگردانی دنیز غمزه ارگوون به جمع نامزدهای نهایی راه یافت هر چند که فیلم از کشور فرانسه به اسکار معرفی شده بود.

سال گذشته فیلم «زن شگفت‌انگیز» از کشور شیلی جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار را از آن خود کرد.

تا اینجای کار کشورهای بلاروس، استونی، رومانی، اسلواکی، سوییس و ترکیه نماینده‌های خود را به آکادمی علوم و هنرهای سینِما معرفی کرده‌اند.

منبع: ددلاین / ۱۷ اوت

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =