تسنیم نوشت: وزیر خارجه آمریکا در دفاع از تشکیل گروهی به نام «گروه اقدام ایران» مدعی شده که وزارت خارجه این کشور «راهبرد صحیحی» در قبال ایران دارد.

پمپئو در یک مصاحبه ایمیلی با نیویورک‌تایمز درباره تشکیل گروه اقدام ایران، ادعاهای همیشگی را تکرار کرد و گفت: «ایران، تهدیدی علیه آمریکا و متحدان ما است و به تروریسم، بی‌ثباتی و اشاعه تسلیحاتی در خاورمیانه، اروپا و فراتر از آن دامن می‌زند و در همان حال، جنایت‌های وحشتناکی علیه مردم خودش مرتکب می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این ادعاها گفت: «ما اینجا در وزارت خارجه در حال حاضر، راهبردی صحیح و تیمی از کارشناسان درجه یک مسائل ایران را در اختیار داریم. لازم است فوراً به دیپلماسی و هماهنگی‌های خود با شریکانمان در سراسر دنیا سرعت ببخشیم.»

«پمپئو»، روز پنجشنبه اعلام کرد گروهی به نام «گروه اقدام ایران» را در وزارت خارجه آمریکا برای هماهنگ‌ کردن اقدامات مربوط به ایران تشکیل داده است. او «برایان هوک»، از معدود دیپلمات‌های در امان مانده از پاکسازی‌های دستگاه وزارت خارجه آمریکا از مقام‌های دوران «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا را به عنوان رئیس این گروه منصوب کرد.

هوک یک حقوقدان و مقام سیاسی آمریکایی است که با سر کار آمدن دولت دونالد ترامپ و از فوریه 2017 در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار است. او در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد پامپئو در امور خط مشی و همچنین مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکاست.

هوک روابط خوبی را با جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دارد. بولتون از چهره‌های افراطی آمریکایی است که روابط نزدیکی را با گروهک تروریستی منافقین و مواضع به شدت تندی را علیه ایران دارد.

برایان هوک در دولت جورج بوش پسر به عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سازمان‌های بین‌المللی ایفای نقش کرد. او همچنین مشاور ویژه جان بولتون در زمان سفارت او در سازمان ملل بود. این حقوقدان آمریکایی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور خط مشی در دفتر رئیس دفتر کاخ سفید بود. او همچنین در مقطعی مشاور در اداره سیاست حقوقی وزارت دادگستری آمریکا نیز بود.

این دیپلمات آمریکایی در گذشته برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تلاش کرده است. نام او زمانی برای ایرانی‌ها مطرح و آشنا شد که او مسئول مذاکرات وزارت خارجه آمریکا با متحدان اروپایی و آسیایی در زمینه برجام بود. او سعی کرد متحدان را برای حمایت از تحریم‌های آمریکا و کاهش صادرات نفت ایران ترغیب کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =