چهارمین سمپوزیوم هنر در طبیعت در جنگل بولا

چهارمین سمپوزیوم " هنر در طبیعت " با هدف معرفی و شناساندن مسائل مربوط به کم آبی و خشک شدن چشمه‌ها در جنگل بولا واقع در بخش دودانگه ساری با حضور ١٠٠ هنرمند از سراسر کشور و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این منطقه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین از ساری،دبیر سمپوزیوم هنر در طبیعت گفت: این جشنواره از ششم تا نهم شهریور در این منطقه برگزار می‌شود.

عبدالرضا احمدی افزود: علاوه بر علاقه‌مندان به کارهای هنری، اساتید بنام هنرهای مفهومی نظیر نقاشی، موسیقی، مجسمه‌سازی و عکاسی در این گردهمایی حضور می‌یابند تا سخنرانی و بحث و تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در مدت برگزاری این سمپوزیوم با حضور در جنگل‌های بولا به مسائل مربوط به بحران کم آبی و مشکلات ناشی از آن با ابزار هنر می‌پردازند.

دبیر این سمپوزیوم از نشست های تخصصی هنرمندان پیرامون مسائل مربوط به زیست محیطی، کارگاه شناخت طبیعت و چگونگی پاسداشت از برنامه‌های این سمپوزیوم عنوان کرد و در خصوص علت انتخاب موضوع کم آبی برای برگزاری این گردهمایی هنرمندان گفت: با توجه به معضل جهانی و فراگیر کمبود آب و خشک شدن چشمه‌های آب در نقاط مختلف ، بدنبال ایجاد حساسیت در مردم و مسؤولان برای این منظور بودیم که این کار را با برگزاری این گردهمایی جامه عمل می‌پوشانیم.

وی با اشاره به اینکه در ٢ سال اخیر گردهمایی هنرمندان برای استفاده از ابزار هنر به منظور اعلام مشکلات و مسائل زیست محیطی برگزار شد، افزود: جنگل و قطع درختان، زباله، کشتار پرندگان مهاجر از جمله مسائلی بود که در مدت چهار برگزاری این سمپوزیوم از سوی هنرمندان به آنها پرداخته شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =