باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس‌جمهور کره جنوبی در نخستین سفر خود به پیونگ‌یانگ برای برگزاری دیدار سران دو کره، مورد استقبال رهبر کره شمالی قرار گرفت.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در روز سه‌شنبه‌ هجدهم سپتامبر وارد کره شمالی شد تا به مذاکره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بپردازد.

هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی در فرودگاه بین‌المللی سونان در اطراف پیونگ‌یانگ فرود آمد.رهبر کره شمالی از او در فرودگاه پیونگ‌یانگ استقبال کرد.

 این به دیدار اون رفت

مون جائه این در سفر سه روزه خود به کره شمالی دو بار با رهبر کره شمالی به گفتگو خواهد نشست. در این نشست‌ها دو طرف درباره بهبود روابط، خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره، و گسترش رایزنی میان کره شمالی و آمریکا گفتگو خواهند کرد. علاوه بر این مسائل، مسئله کاهش تنش نظامی در شبه‌جزیره کره نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 این به دیدار اون رفت

مون جائه این قبل از ورود به پیونگ‌یانگ گفت با توجه به از سر گرفته شدن گفتگو میان کره شمالی و آمریکا، نشست میان سران دو کره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

 این به دیدار اون رفت

در همین حال، منابع آگاه روز سه‌شنبه اعلام کردند سران دو کره ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت محلی، گفتگو‌های رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

 این به دیدار اون رفت

این اولین سفر رسمی رئیس جمهور کره جنوبی به کره شمالی در بیش از یک دهه اخیر به شمار می‌آید.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    10 1
    این درسته .... منظورم اینه که این کار درسته ... صلح و دوستی ...