بزرگ‌تر بودن هیپوتالاموس مبتلایان به اختلال عاطفی

تحقیق جدید نشان می‌دهد بخش چپ هیپوتالاموس افراد مبتلابه اختلالات عاطفی مانند افسردگی و دوقطبی، 5 درصد بزرگ‌تر است.

 

به گزارش خبرآنلاین، هیپوکامپ منطقه درگیر در شکل‌گیری خاطرات و یادگیری است، درحالی‌که آمیگدال بخش کوچکی از مغز است که پردازش احساسی و آنچه خطر یا استرس نامیده می‌شود را در بر می‌گیرد.{لینک}

در افرادی که به افسردگی دچار می‌شوند، کل سیستم غدد درون‌ریز / HPA-axis دچار اختلال می‌شود. محور بین هیپوتالاموس، هیپوفیز و غدد فوق کلیوی بیش‌ازحد فعال‌شده که به‌عنوان هسته اصلی در سیستم عصب‌شناسی افسردگی نقش اصلی را بازی می‌کند.

محور HPA، سطح هورمون کورتیزول را افزایش داده تا بدن موقعیت جدید را به‌عنوان خطر یا تهدید درک کند. بعد از عبور از خطر سطح کورتیزول کاهش‌یافته و سطح استرس به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

تیمی به رهبری دانشجوی دکترا، استفانی شیندلر، از دانشگاه لایپزیک آلمان سعی کرده است تا حجم هیپوتالاموس را در مبتلایان به اختلالات عاطفی بررسی کند که نتایج آن در مجله Acta Psychiatrica Scandinavica منتشرشده است.{لینک}

84 نفر در این تحقیق به‌طور داوطلبانه با استفاده از آزمایش ام آر آی، مشارکت کردند که 20 نفر افسردگی داشته اما دارو مصرف نمی‌کردند. همچنین 20 نفر مبتلابه افسردگی دارو مصرف کرده و 21 نفر مبتلابه اختلال دوقطبی و 23 نفر نیز بدون اختلال بودند.

در این تحقیق معلوم شد هیپوتالاموس مبتلایان به اختلال عاطفی 5 درصد بزرگ‌تر است.(سایز معمولی هیپوتالاموس به‌اندازه یک سکه یک سنتی است)

طبق آمار 9 میلیون نفر بالای 18 سال در آمریکا با اختلال دوقطبی زندگی کرده و سالانه 16 میلیون بالغ در این کشور یک دوره از افسردگی را در سال طی می‌کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =