۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸

اگر شما هم اهل فست‌فود خوردن هستید پس به امتحان مزه‌های جدید علاقه دارید. اگر فکر می‌کنید که غذایی لذیذتر از ناگت مرغی که به خوبی در روغن فراوان سرخ شده است نمی‌توان پیدا کرد با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که سخت در اشتباه بوده‌اید. روس‌ها خودشان می‌گویند اگر یکبار فست‌فودهای ما را امتحان کنید دیگر سراغ چیزهای دیگر نمی‌روید.

البته تعریف روس‌ها از فست‌فود با انواع غربی که بیشتر متداول است متفاوت است. در ادامه با لست‌سکند همراه باشید تا با ۱۰ فست‌فود محبوب روسی بیشتر آشنا خواهید شد.

۱. بلینی (Blini)، پنکیک

غذاهایی که در کافه‌ها و رستوران‌های روسیه به عنوان فست فود سرو می‌شوند ممکن است اصلاً شبیه به فست فود نباشند اما در واقع در این کشور به هر غذایی که شبیه غذای خانگی باشد و در کوتاه‌ترین زمان تهیه ‌شود فست فود گفته می‌شود. مردم روسیه معمولاً بلینی را به عنوان صبحانه آخر هفته می‌خورند و بالطبع این غذا یکی از پر طرفدارترین فست فود های این کشور است. بلینی همراه با خامه ترش و مربا خورده می‌شود و برای تنوع گوشت یا خاویار قرمز می‌تواند جایگزین خوبی باشد، هر چند که گزینه‌های بسیاری وجود دارد تا به همراه این غذا استفاده شود.

بلینی (Blini)، پنکیک

بلینی (Blini)، پنکیک

۲. سالاد اولیویر (Olivier Salad)
در این کشور این سالاد در کنار تمامی غذاها سرو می‌شود، سالادی که در بسیاری از کشورها بنام سالاد روسی معروف است و اکنون در لیست فست فودهای مورد علاقه این کشور جای گرفته است. مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از سیب زمینی پخته شده نگینی، ترشی تره فرنگی ترد، تخم مرغ و برش‌هایی از گوشت به همراه سس مایونز با خامه ترش. این سالاد می‌تواند به عنوان یک غذای کامل محسوب شود مخصوصا اگر با مواد تازه تهیه شود.

سالاد اولیویر (Olivier Salad)

سالاد اولیویر (Olivier Salad)

۳. پونچیکی (Ponchiki)
پونچیکی بیشتر مورد استفاده‌ی افرادی قرار می‌گیرد که بسیار پر مشغله هستند یا این که عازم سفری هستند و می‌خواهند عذایی در مسیر همراهشان ببرند. بر عکس دونات آمریکایی، پونچیکی دارای روکش و یا محتویات درونی شیرین نیست و بهتر است که داغ سرو شود به همین جهت معمولاً بلافاصله بعد از طبخ با پاشیدن کمی پودر شکر سرو می‌شود.

پونچیکی (Ponchiki)

پونچیکی (Ponchiki)

۴. پلمنی (Pelmeni)، دامپلینگ
پلمنی به راحتی در سوپر مارکت‌های روسیه در دسترس است اما طبیعی است که پلمنی‌ که به طور خانگی تهیه شده است طعمی کاملاً متفاوت دارد چرا که با مواد تازه تهیه شده است. به طور معمول پلمنی سنتی یک نوع دامپلینگ است که با گوشت چرخ کرده پر می‌شود اما پلمنی که محتویات درون آن را گوشت ماهی، سبزیجات با پنیر تشکیل می‌دهد نیز به نوبه خود خوشمزه است. حتما قبل از این که آن را میل کنید روی آن را با خامه ترش بپوشانید.

پلمنی (Pelmeni)، دامپلینگ

پلمنی (Pelmeni)، دامپلینگ

۵. چبورکی (Chebureki)
ظاهر چبورکی مانند یک شیرینی پفکی است که داخل آن با گوشت چرخ کرده پر شده است اما بعد از این که آن را میل کردید متوجه خواهید شد که یک شاهکار آشپزی است. این غذا به طور سنتی در روغن فراوان سرخ می‌شود اما بعضی رستوران‌ها ترجیح می‌دهند که آن را در فر بگذارند که البته طعم هر دو یکسان است. نوع استاندارد این فست فود با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود اما می‌توان به جای آن از پنیر یا سبزیجات نیز استفاده کرد.

چبورکی (Chebureki)

چبورکی (Chebureki)

۶. سیرینکی (Syrniki)، پنکیک کوارک
مردم کشور روسیه عاشق پنیرخامه‌ای تووروگ (tvorog) هستند، این پنیر یک نوع پنیر کوارک یا همان پنیر دلمه است. در بسیاری از غذاها این پنیر ماده اصلی و رمز خوشمزگی آن است که از آن جمله می‌توان به سیرینکی اشاره کرد. این فست فود نوع مخصوصی از پنکیک است که داخل آن با سیرینکی و روی آن با کشمش، موز، ماست، مربا یا خامه‌ی ترش پوشانده شده است. در واقع سیرینکی نوعی دسر است که به عنوان فست فود نیز سرو می‌شود که از قضا بسیار هم طرفدار دارد.

سیرینکی (Syrniki)، پنکیک کوارک

سیرینکی (Syrniki)، پنکیک کوارک

۷. باکویت (Buckwheat)، گندم سیاه
این غذای خوشمزه به عنوان صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. گندم سیاه یا همان باکویت بسیار خوشمزه است و فرقی نمی‌کند که آن را با شکر میل کنید یا با نمک، علاوه بر این که تنوع آن بسیار است و در کوتاه‌ترین زمان تهیه می‌شود.

باکویت (Buckwheat)، گندم سیاه

باکویت (Buckwheat)، گندم سیاه

۸. سوسیس
در کشور روسیه سوسیس به دو صورت آب پز و سرخ شده تهیه می‌شود و معمولا به همراه تخم مرغ در صبح یا همراه با پاستا در دیگر اوقات روز سرو می‌شود. تهیه این غذا بسیار آسان است و در عین حال بی اندازه خوشمزه است. شاید باورتان نشود که در روسیه بعضی‌ها هات داگ خود را به همراه سیب زمینی کوبیده شده میل می‌کنند.

سوسیس

سوسیس

۹. اکپوچماک (Echpochmak)، پای
Echpochmak را به خاطر بسپارید چرا که زمانی که نیاز دارید یک خوراکی خوشمزه میل کنید به کارتان می‌آید. Echpochmak یک نوع پای سنتی است که تا حدی شبیه به سمبوسه است و برگرفته از فرهنگ باشکرها و تاتارها است. درون پای اکپوچماک با گوشت بره، پیاز و سیب زمینی پر شده است که قبل از این که داخل فر گذاشته شود به اندازه یک قاشق غذاخوری آب گوشت روی آن ریخته می‌شود.

اکپوچماک (Echpochmak)، پای

اکپوچماک (Echpochmak)، پای

۱۰. پیروجی (Pirogi)، خمیر دامپلینگ
وقتی که به دنبال خوراکی شیرین و خوش طعم هستید این نوع از فست فود گزینه مناسبی محسوب می‌شود که با هر ذائقه‌ای سازگار است. شاید ترجیح شما این باشد که درون آن با پنیر خامه‌ای پر شده باشد، شاید هم دوست داشته باشید با سبزیجات پر شده باشند و اما اگر نمی‌دانید دقیقا چه دوست دارید از هر نوع آن یکی را انتخاب کنید.

پیروجی (Pirogi)، خمیر دامپلینگ

پیروجی (Pirogi)، خمیر دامپلینگ

نظر شما در مورد فست‌فودهای کشورمان چیست؟ آیا آن‌ها را به فست‌فودهای روسی ترجیح می‌دهید؟ منتظر دریافت نظرات شما خوبان هستیم.

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =