افزایش 11 درصدی اقامت مسافران نوروزی در هتل ها و مجتمع های گردشگری استان سمنان

رئیس جامعه هتلداران ومهمانپذیرداران استان سمنان گفت:میزان اقامت در هتل­ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمانها ، متل­ها و مجتمع های گردشگری این استان نسبت به مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«مهدی کردان» امروز و در گفت و گویی، افزود: از بیست و هفتم اسفند95 تا سوم فروردین سال گذشته هشت هزار و 809 نفر در واحدهای اقامتی رسمی استان سمنان اقامت داشتند.
وی با بیان اینکه استان سمنان دارای یک هزار و 330 تخت در هتل­ها، هتل آپارتمان­ها، متل­ها و مجتمع­های گردشگری است، گفت: این واحدها در مجموع ظرفیت پذیرش یک هزار و 680 نفر- شب را دارند.
کردان افزود: بر این اساس، تا سوم فروردین سال گذشته 88 درصد فضای اقامتی این مراکز اشغال شد و این در حالی است که این آمار در سال جاری تا 97 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از هتل­ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمانها ، متل ها و مجتمع های گردشگری، از 27 اسفند 96 تا سوم فروردین امسال، 9 هزار و 778 مسافر نوروزی در استان اقامت کردند.
کردان افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده از مسافران، آنها دلیل افزایش ماندگاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل را وجود برنامه های شاد ومفرح نظیر برگزاری نوروزگاهها، اجرای برنامه های آئینی و موسیقی های بومی محلی، وجود بازارچه های صنایع دستی و اجرای تورهای رایگان گردشگری اعلام کرده اند.
وی گفت: بر اساس نظر مسافران نوروزی، استقرار راهنمای گردشگری و فعالیت قابل توجه آژانسهای مسافرتی برای معرفی آثار وابینه تاریخی،طبیعی واکورتوریسم و اختصاص جوایز بزرگ و کم نظیر از جمله خودرو، در افزایش ماندگاری آنها در استان سمنان موثر بوده است.
کردان ابراز امیدواری کرد: اجرای مراسم و برنامه هایی که در ترغیب گردشگران برای بازدید و اقامت در استان موثر است در دستورکار ستاد خدمات سفر استان سمنان قرار گیرد تا در ایام غیر پیک سفر نیز شاهد رشد حداکثری جذب گردشگران داخلی وخارجی دراستان سمنان باشیم.
رئیس جامعه هتلداران و مهمانپذیرداران استان سمنان از تلاش­های انجام شده توسط مسئولان استانی عضو هماهنگی ستاد خدمات سفر استان سمنان و اداره کل میراث فرهنگی ,صنایع دستی وگردشگری استان سمنان برای ایجاد رضایتمندی وارائه خدمات مطلوبتر به مسافران نوروزی وزائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج امام رضا (ع) قدردانی کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =