در سالجاری  پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان آغاز می‌شوند

استاندار لرستان از معرفی کوهدشت به عنوان شهرستان هدف محرومیت‌زدایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه بررسی پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل با اشاره به موضوع جلسه و تاکید بر ایجاد اشتغال و همچنین رفع محرومیت از دهستان‌های محروم اظهار داشت: فعالیت خوبی را سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در راستای محرومیت زدایی از دهستان‌هایی که با ضریب محرومیت بالای ۷ هستند؛ پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: از تعداد مناطق محرومی که در کشور معرفی شده با تلاش سپاه استان سهم خوبی به لرستان اختصاص داده شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه دوران بعد از انقلاب جهاد سازندگی مستقیم به مناطق محروم ‌ورود پیدا می‌کرد‌ و با مشارکت مردم مشکلات حل می‌شد، خاطرنشان کرد: چند سالی است که این مدل کار به روش‌های دیگر در کشور احساس می‌شود و در این راستا سپاه استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها و استانداری با تمرکز در چند نقطه استان اقدام به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه شش دهستان به استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در این راستا اقدامات اولیه و‌ مطالعات لازم انجام گرفته و عمدتا قرار است با مشارکت مردم کارها را به نتیجه برسانیم چراکه همکاری آنان در این مدل کار با هدف محرومیت زدایی از آن مناطق بسیار مهم است.

دکتر خادمی از تشکیل کمیته راهبردی در این رابطه خبر داد و بیان داشت: کمیته‌های فرعی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، زیرساخت‌ها، فرهنگی و آموزشی ‌ همچنین کمیته اشتغال با حضور دستگاه‌های مربوطه، نیرو‌های سپاه استان و قرارگاه‌های وابسته تشکیل خواهد شد.

‌استاندار لرستان ادامه داد: در این کمیته‌ها دهستان‌های مورد نظر و مناطق محروم مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و پس از جمع‌بندی، سهم دستگاه‌ها و سپاه مشخص می‌شود تا بتوانیم در مسیر توسعه و آبادانی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌ها در سطح دهستان‌ها تعریف شوند، گفت: در سال جاری شروع به اجرای این طرح‌ها خواهیم کرد تا بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات این مناطق را حل کنیم.

دکتر خادمی با بیان اینکه مشکلات نظام اجرایی، اداری و بودجه‌ای در کشور بخشی کار کردن دستگاه‌های اجرایی بوده که در روستاها و شهرها مشهود است، گفت: چند سالی است فعالیت‌های پراکنده بخشی بی جواب مانده‌اند؛ برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید یک نقطه را تعیین تکلیف کرده و پس از اتمام به سراغ طرحی دیگر رفت.

گفتنی ست: اعتباراتی برای شهرستان دلفان به عنوان یکی از شهرستان های پایلوت در نظر گرفته شده است و شهرستان کوهدشت نیز به عنوان یکی از ٣١ شهرستان هدف محرومیت زدایی در کشور معرفی می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =